تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

صهیونیست‌های مسلمان و تنها گزینه روی میز

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ

صهیونیست‌های مسلمان و تنها گزینه روی میز

ما تا آخر ایستاده ایم - یادواره شهید مدافع حرم، هادی باغبانی

4 اسفند 1393 - دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران

تیتر یک - یادواره شهید مدافع حرم، هادی باغبانی  با عنوان "ما تا آخر ایستاده ایم" توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران برگزار شد.

این برنامه عصر دیروز درسالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران با حضورخانواده آن شهید بزرگوار،همرزم شهید و دکتر حسن عباسی برگزار گردید و با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد.

دکتر حسن عباسی، رییس مرکز بررسی های دکترینال ایران طی سخنانی به تشریح چگونگی وضعیت امنیت کنونی ایران در منطقه پرداختند.

وی  گفت فردایی خواهد آمد که در تاریخ منطقه و جهان زحمات مردانی از جامعه ما در مقابل ارتش عظیم ناتو افتخار خواهد بود. در طول 51 روز جنگ رژیم صهیونیستی در تابستان امسال 4600 راکت فجر به سرزمین اشغالی اصابت کرده است. گفتنی است با وجود گنبد آهنین رژیم اشغالگر فقط توانست از هر هفت راکت تنها یکی را در آسمان خنثی کند و 6 موشک مستقیما به خاک تلاویو و حیفا برخورد کرد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: خو کردن به زندگی دنیوی مصیبتی است که فرهنگ مدرن امروزی به ما القا می کند. هفتصد مجلد کتاب اقتصادی درامریکا نوشته شده است می گویند نه تنها اقتصاد اروپا و امریکا سقوط کرده، بلکه این علم اقتصاد مدرن است که سقوط آزاد کرده است. مدرنیته در لیبرالیزم خلاصه می شود و امروز لیبرالیزم نیز سقوط کرده و مدرنیته به بن بست رسیده است. برخی فکر می کنند تمام بدبختی ما از تحریمهاست و سایر کشورهایی که تحریم نبودند وضعشان خوب است! بیش از دوازده تریلیون دلار بودجه ی سالانه کل جهان، اقتصاد دنیا بدهکار است و این بدهی به دلیل چاپ پولهای بدون پشتوانه ی طلای جهان است. استراتژیست های مطرح جهان راه رهایی از این منجلاب را علم اسلامی (Islamic finance) می دانند. دانشجویان اروپا و امریکا دیگر حاضر به نشستن در کلاس های اقتصاد نیستند و علم اقتصاد کنونی را بی ثمر می دانند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال در ادامه با اشاره به حضور دکتر والراشتاین در ایران که در مصاحبه ای با روزنامه ی واشنگتن تایمز گفته: "در ایران به من گفته شده نگویید که اقتصاد امریکا در حال فروپاشی است."  گفت: چرا استادان علوم انسانی ما از گفتن اینکه اسلام دارای مبانی اقتصادی است ابا دارند؟ زیرا تمام سیاست، اقتصاد و تمام مسائل جاری کشور به مذاکرات وابسته شده است. چرا علوم ترجمه شده از کار افتاده به خورد دانشجوها داده می شود؟

حسن عباسی در ادامه افزود:  استکبار جهانی امروز کاری می کند که مردمان بیرون جهان اسلام، مانند چهارصد سال پیش که جنگ میان کاتولیکها و پروتستانها باعث شد مسیحیان از دین زده شوند؛ اسلام را با چهره ای منفور ببینند واز اسلام فاصله بگیرند.

وی با اشاره به تاریخ صدر اسلام گفت: اگر در صدر اسلام ابوسفیان به مقابله با پیامبر پرداخت و معاویه، فرزند او و هندجگرخوار، مقابل امام علی (علیه السلام) جنگید و امام حسن (علیه السلام) را وادار به صلح کرد و اگر آن روز یزید نوه آنها، امام حسین (علیه السلام) را به فجیعترین وجه ممکن به شهادت رساند و اموالشان را غارت و زنان و کودکان را به اسارت بردند، امروز استکبار جهانی بوسیله دست نشانده های خود امثال داعش، جبهه النصره، القاعده و... به جنگ با تفکر و حکومت اسلامی می پردازند. آنهایی که امروز مقابل استکبار جهانی در سوریه و عراق حضور دارند، ادامه دهنده راه عاشورا و لبیک گوی ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (علیه السلام) هستند.

وی افزود: امام علی (علیه السلام) در خطبه 27 نهج البلاغه به عنوان سند استراتژیک شیعیان فرمودند: "ذلیل و خوار باشد کسی که در خانه خودش بجنگد" و درمرام ما ایرانیان نیست که تهدیدها را به مرزهایمان بکشانیم، بلکه میلیونها کیلومتر آن طرفتر دفعشان می کنیم. با این تیر دو هدف به نشانه می خورد. هم کشور خود را از خطر مصون می داریم و هم برادران مسلمانمان را نجات می دهیم. ما افتخار می کنیم که هستیم، تا لبنان، سوریه، بوسنی، فلسطین، بحرین، لیبی و... حفظ شود. امروز کشورهای افریقایی برای رهایی از استکبارجهانی، دست کمک به سوی جمهوری اسلامی دراز می­کنند.

تحلیل‌گر علوم استراتژیک ایران ضمن یاد آوری این سخن از امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: چرا تا این حد به شیطان خوشبین هستید؟ آمریکا که به گفته حضرت امام دارای چهار ویژگی تروریست بالذات، ام الفساد قرن، شیطان بزرگ و استکبار جهانی است. آمریکا هر کجا قدم گذاشت از جمله حضور سیزده ساله او در افغانستان، نه امنیتی به وجود نیامد و نه از نیروهای تروریستی خالی شده است.

وی به بررسی مظاهر فساد در آمریکا پرداخت و گفت: تنها مصداق جنگ با خدا در قرآن کریم رباخواری است. امروز بزرگترین و پیچیده ترین سیستم رباخواری در بانک مرکزی آمریکاست که با دلارهای بی پشتوانه اش، این سیستم ربوی را به سراسر جهان پمپاژ کرده است ومظهر فساد بعدی، فساد بی حد و حصر اخلاقی غرب است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: آن زمان که در راه انرژی هسته ای شهید نداده بودیم، آن را با چنگ و دندان نگه داشتیم. حال که در این راه شهید داده ایم این ملت از مواضع هسته ای خود دست نخواهد کشید.

وی خاطر نشان کرد: ما بر سر پیمانی که با پیامبر اعظم بستیم، ایستاده ایم و با سفیانی ها دست نخواهیم داد. امروز عصر حاکمیت اسلام است و مدرنیته به بن بست رسیده است. معرفت امام علی (علیه السلام) توحیدی بود و مبانی علوم انسانی غرب غیر توحیدی است و جنگ ما اینجاست. آمریکا خود می گوید که به دنبال احیای امپراتوری رم است و استراتژیست های آنها طرح تجزیه ایران، عراق، سوریه، مصر و... را رسما منتشر می کنند. چرا ما این کار را نکنیم؟! و اگر طرح تجزیه امریکا و اروپا را بدهیم، چرا اساتید ما می گویند به آنها کاری نداشته باشید؟! اگر سپهبد سورنای ایرانی، کراسوس، سردار رم را شکست داد، امروز قاسم سلیمانی را می فرستیم تا آنها را شکست دهد.

حسن عباسی بیان کرد: مدل امنیتی ایران مانند صدف عمل می کند و از تهدیدها بهترین فرصت ها را به وجود می آورد. شیعه ازهر تهدیدی گوهر می سازد. "ما می توانیم". همانطور که در این 37 سال توانستیم در مسائل نظامی، هسته ای، پزشکی، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی و... قله های زیادی را فتح کنیم. ما باید به تولید علم اسلامی بپردازیم و باید الگوی اسلامی را تولید و جایگزین نماییم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همانگونه که در تمام عرصه ها از هر تهدیدی بهترین فرصت ها را به وجود آوردیم، باید بتوانیم برای مشکلات اجتماعی از جمله بیکاری و ازدواج جوانان نیز راه حلی بدست بیاوریم. چرا در جامعه ما سکینه، مودت و رحمت نیست؟ زیرا طبق آیات 21 و 22 سوره روم، سکینه و مودت با ازدواج محقق می شود. باید در همه میادین مجاهدانه عمل کرد و بر خداوند توکل داشت.

وی  در پایان گفت:  براساس آیه 111 سوره توبه سودمندترین خرید و فروش بین خداوند و مومنان است، آنان که در راه خدا می کشند و کشته می شوند و خداوند جان و مالشان را به بهای بهشت می خرد.  وجه کربلایی ما با وجه ایرانی مان جمع شده و انسانهایی مانند هادی باغبانی به منصه ظهور گذاشته شده است و راه شهدای کربلا ادامه دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">