تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

سینمای استراتژیک- نگاهی نو

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۲ ق.ظ
گزارش تحلیلی تیتر یک از فیلم سینمایی فرشتگان قصاب به نویسندگی و کارگردانی سهیل سلیمی

 

فرشتگان قصاب به نویسندگی و کارگردانی سهیل سلیمی را به حق می­ توان فیلمی شاخص در حوزه­ ی جنگ نرم و گفتمان سینمای انقلاب اسلامی در تاریخ سینمای ایران به حساب آورد. فیلمی خوش ساخت با موضوعی دلهره آور و نگاهی نو به جنایات کثیف صهیونیست­ ها تحت حمایت بزرگترین حامی­ اش یعنی آمریکا. آمریکایی که خود را سرور و آقای جهان می­ داند در برابر تأمین منافع صهیونیست­ ها، برده ­وار از این کشور  به آن کشور لشگر کشی می­ کند و حیثیت و آبروی نداشته­ اش را در جهان لکه دار می­ کند.

افغانستان نماد سرزمین­ های بی پناه و فاقد یک رهبر هوشمند و شجاع می­ باشد که با وجود هزاران هزار جنایت و غارتگری در سراسر آن سرزمین­ ها، مقاومتی هدفمند از کسی دیده نمی­ شود و در غفلت و عدم اتحاد مردمش و بی درایتی و بی عرضگی رهبران و مسؤلانش، چون بدن یک انسان مظلوم تکه تکه شده و به یغما می­ رود. در واقع با نگاهی استراتژیک، اتحاد کشورهای مسلمان در مقابل صهیونیست­ های خونخوار و استکبار جهانی را فریاد می­ زند.

 فرشتگان قصاب نه تنها از آغاز و پایان مناسب و برخورداری از عنصر غافلگیری در روایت داستان بهره مند می­ باشد و بیننده را تا آخر به دنبال خود می­ کشد، بلکه از تکنیک­ های فنی یعنی فیلمبرداری جذاب و جلوه­ های ویژه ­ی تصویری که برای اولین بار با این کیفیت در سینمای ایران دیده می­ شد کمک گرفته و از اغراق به دور بوده است. 

بازیگران بازی قابل قبول و باور پذیری داشتند هر چند که بعضا در چند صحنه نتوانسته بودند بیننده را با خود همراه کنند . همچنین آن­ها در ادای لهجه افغانستانی و صحبت به زبان انگلیسی تا حد زیادی موفق بودند.

از حق که نگذریم، این فیلم با این موضوع ناب و با توجه به بودجه کم و زمان اندک فیلمبرداری آن(27 روز) ، شاهکار می­باشد. در آخر، این سؤال برای همه باقی می­ ماند که چرا با این همه گزاره­ های مثبتی که در این فیلم وجود دارد و به هیچ وجه قابل انکار نیست، مورد بی­ مهری هیئت داوران قرار می­ گیرد و به بخش مسابقه راه پیدا نمی­ کند.

منبع: تیتر یک

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۵

نظرات (۵)

سلام
از تحلیلت خوشم اومد.
با سلام خدمت شما
گزارش تحلیلی شما را خواندم عالی تنظیم شده بود.تحلیلی برای آقای سلیمی فرستادم.من این فیلم را با آنکه ندیده ام ولی با توضیحات خوبی که شما مطرح کرده اید, فیلمی در قالب بیداری اسلامی با رویکرد ساختن آینده برای جهت رسیدن به امت واحده اسلامی قلمداد میکنم.فیلمی که تلاش میکند مسئله استعمار مدرن و نرم را در قالب تجارت انسان مطرح نموده, انشقاق امت واحده اسلامی را با بن مایه های استراتژیک به تصویر کشیده, از این طریق لزوم وحدت جهان اسلام را گوشزد نماید.
یک ایمیل در مورد ساختار کلی وبلاگ به آدرس وبلاگ(تماس با من) فرستاده ام.همه مطالب وبلاگ را مطالعه کردم.درود بر شما...
باز هم از تلاش مجاهد گونه شما خوبان در بسط تفکر استراتژیک سپاسگزاری مینمایم.
سلامت و سبز بمانید در پناه حی لا یموت
با احترام
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۲۲:۴۸ فرح شعبانی
فیلم خوبی بود
اما ای کاش ققنوس بهش جایزه میداد تا کارگردانش تشویق بشه بازم از این نوع نگاه تو فیلماش استفاده کنه و سراغ موضوعات پیش پا افتاده نره اگه از این دست فیلم سازا حمایت بشه مطمئنا تو چند سال آینده شاهد فیلمهای به مراتب بهتر از اونا خواهیم بود.
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۰۳:۵۴ لیلا هوشیار
فیلم خوبی بود. مرسی تیتریک
معلومه خیلی خوش سلیقه ای که برای همچین فیلمی نقد نوشتی. درود
من فیلم رو در سینما فرهنگ دیدم ، واقعا برای جشنواره متاسفم که فیلم خنده دار گامهای شیدایی رو در بخش مسابقه گذاشته بود و فرشتگان قصاب رو در خارج از مسابقه. واقعا ثابت کردند اندیشه ی صهیونیستی دارن یعنی فیلمهای خوب انقلابی رو میزارن بیرون مسابقه تا دیده نشن و فیلمهای ضعیف به ظاهر انقلابی رو میزارن داخل بخش سودای سیمرغ جشنواره تا مردم از فیلمهای انقلابی زده بشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">