تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در گفت‌و‌گو با تسنیم؛

قاعده فقهی «نفی سبیل» در مذاکرات با غربی‌ها باید رعایت شود

تیتر یک - استاد حسن عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خمین، بااشاره به مذاکرات ایران با غرب و ضرورت‌های مهم در این باره اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌‏اند، موافق مذاکره زیر شبح تهدید نیستیم چراکه مذاکره در وهله نخست باید مشخص و شفاف باشد و در زیر سایه شبح و تهدید نباشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: دومین اصل در مذاکره آن است که ‏تمام تحریم‌ها، یکجا و همه با هم در یک زمان و نه به‌صورت فرسایشی و در دراز مدت رفع شده و از بین برود چراکه در قضایای هسته ای آنچه ما ارائه و اعتماد سازی می‌کنیم برای پیروی و پیاده شدن این دو اصل یعنی مذاکره زیر شبح تهدید نبودن و برداشته شدن یکجا و در یک زمان تحریم‌ها خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: روح حاکم بر ‏مذاکرات براساس قاعده نفی سبیل قرار دارد و این قاعده مبنای فقهی کل مذاکرات است و براین اساس هیچ راهی را خدا برای ‏سلطه کفار بر مومنان قرار نداده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بااشاره به ملاک ارزیابی مذاکرات گفت: از این منظر آنچه که باید دنبال شود این است که آیا نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی‌و نظر ‏این قواعد فقهی عملی شده یا نه؟

وی افزود: ما می‌گوییم نشده، زیرا هم تحریم‌ها هست و هم تهدید نظارت‌ها به ‏صورت بلند مدت خواهد بود و ابدی و این یعنی راهی ایجاد می‌شود برای سلطه بیگانگان بر ما و در واقع یعنی ما ‏معتقد هستیم آنچه که به‌دست آمده نفی قاعده نفی سبیل است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">