تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

❓درباره تخصص‌های ویژه سردار قآانی چه می‌دانید؟/ چرا سپاه قدس قطعا موفق‌تر از قبل خواهد بود؟!

🔴 رمزگشایی از رجز عملیات جوانمردانه علیه آمریکا



🔺سپاه و به خصوص نیروهای قدس یک فرمانده کاریزماتیک و بی‌نظیر را از دست داده‌اند. موضوعی که از هر طریق به آن نگاه کنید، خلل غیاب حاج قاسم سلیمانی احساس می‌شود. اما فرماندهی رسمی سردار اسماعیل قاآنی در جبهه مقاومت آغاز شده، و جامعه تحلیلی و امنیتی جهان اینک درباره چشم‌انداز آینده سپاه قدس وارد ارزیابی و تحقیقات گسترده شده است. درباره دوران جدید سپاه قدس نکات مهمی وجود دارد:

1️⃣ حاج قاسم با نظر خود، اسماعیل قاآنی را در سپاه قدس نگه داشت و پس از سال‌ها هم رزم بودن در سپاه قدس، چندی قبل از شهادتش او را به عنوان گزینه مطلوب فرماندهی سپاه قدس معرفی کرده بود. به بیان دیگر تدبیر حاج قاسم برای آینده سپاه قدس، شخص اسماعیل قآانی بوده است.

2️⃣  اسماعیل قاآنی در نقطه عطف منطقه و سپاه قدس یعنی ایام جنگ ۳۳ روزه در کنار این نیرو بوده و پس از آن در تمام نبردهای سپاه قدس از فلسطین تا سوریه و همه جغرافیای خاورمیانه حضور مستقیم داشته است. به معنای دیگر او سال‌هاست در میدان جنگ با آمریکا و اسرائیل حضور مستقیم عملیاتی دارد.

3️⃣ از محدود سوابق منتشر شده درباره اسماعیل قاآنی، مسئولیت‌های اطلاعاتی او در سپاه قابل توجه است. او در حالی وارد سپاه قدس شد که تجربه اطلاعاتی خود را وارد این مجموعه کرد. شاید بتوان او را از معماران یکی پیچیده‌ترین شبکه اطلاعاتی حال حاضر دنیا دانست. برای درک این موضوع، مطالعه آخرین گزارش رسمی سازمان اطلاعات آلمانی که چند ماه قبل منتشر شده، کفایت کند. در آن گزارش از اشراف اطلاعاتی سپاه قدس در قلب اروپا ابراز شگفتی شده بود و جالبتر آنکه در این گزارش رسمی آمده است که شبکه اطلاعاتی سپاه قدس بیشترین اشراف اطلاعاتی بر همه نهادهای اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی را در اروپا دارد. بی‌جهت نیست که یکی از تخصص‌های ویژه سردار قاآنی را «رژیم صهیونیستی» می‌دانند.

4️⃣ سردار قاآنی در مراسم تودیع و معارفه خود، در رجزی قابل توجه اظهار داشت دشمن سردار سلیمانی را جوانمردانه خواهیم زد. در وهله اول این موضوع اوج برتری جوانمردی و اخلاقی یک رزمنده جبهه مقاومت را در برابر ارتش تروریستی آمریکا نشان می‌دهد. اما کمی دقت و لایه‌برداری از این کلید واژه جذاب، می‌تواند موید موضوعات دیگری هم باشد. در دل واژه جوانمردی، جنگیدن مردانه، شفاف و آشکار نهفته است. عملیات جوانمردانه یعنی شاهد دورانی از هماوردی شفاف‌تر و آشکارتر از گذشته جبهه مقاومت با آمریکا در سرتاسر منطقه خواهیم بود. در بند بعدی این نوشته ابعاد دیگری از این عملیات جوانمردانه گفته خواهد شد.

5️⃣ سردار قآنانی به علت سوابق امنیتی و اطلاعاتی سطح بالا و عدم حضور آشکار در رسانه‌ها، عنصری غیرقابل پیش بینی برای ارتش و سازمان اطلاعاتی آمریکا محسوب می‌شود. اما موضوعی که آمریکایی‌ها را بیش از پیش سردرگم می‌کند، غافلگیری در میدان نظامی و امنیتی در یک جبهه جدید است. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که علاوه بر عراق که اینک آسیب پذیرترین نقطه جهان برای آن‌ها محسوب می شود، سردار قاآنی متخصص ویژه برخی از کشورهای غیر از عراق در منطقه است که ارتش و نهادهای آمریکا در آن حضور مستقیم و گسترده دارند. به بیان دیگر قاآنی قادر است در صورت لزوم و صادر شدن دستور، جبهه جدید و خطرناکی هم‌تراز عراق در یک نقطه و یا نقاطی دیگر از خاورمیانه دربرابر آمریکا فعال کند. جبهه جدید نیز اگر قرار بر شکل گرفتن باشد البته مانند حمله به عین‌الاسد شفاف، آشکار و جوانمردانه خواهد بود.

6️⃣ اما سپاه قدس بعد از شهادت سپبهد قاسم سلیمانی قطعاً موفق‌تر از قبل خواهد بود. زیرا رزمندگان بدون مرز این نهاد انقلابی از این پس پشتوانه برکات خون شهید سلیمانی را نیز با خود همراه دارند. این انگاره بر اساس سنت و لطف الهی قطعی است که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای جبهه باطل خطرناک‌تر خواهد بود.

▫️ mshrgh.ir/1033611

کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">