تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

تهدیدات انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد در افق ۱۴۰۴سلسله نشست‌های اندیشه امین

7 بهمن 1393 - دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)

استاد عباسی

تیتر یک - دومین نشست از سلسله نشست‌های اندیشه امین جستاری در مانیفست نهضت جهانی انقلاب اسلامی با سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع تهدیدات انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد در افق ۱۴۰۴ با حضور اساتید و دانشجویان در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد.

عباسی با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: ما با جنگ جهانی ربوی روبرو هستیم، جبهه‌ای در مقابل ماست که با خدا و رسول خدا اعلام جنگ کرده است، اقتصاد کنونی در کل جهان در بدترین حالت خود قرار دارد و یکی از ترفندهای شیطان برای سرنگونی و گمراهی حکومت‌های الهی رواج نفاق و ربا بوده است و ربا در حقیقت ماهیتی فرهنگی دارد که به ماهیتی اقتصادی مبدل می‌شود.

ایشان با تأکید بر آیه ۶۴ سوره اسراء شراکت شیطان در اموال را از طریق ربا و در اولاد را از طریق زنای ذهنی دانست و لایه‌های سه‌گانه ربا را در واقع نهادهای مالی، دولت‌ها و دلار آمریکا معرفی کرد.

وی با تبیین بیانات مقام معظم رهبری در اسفندماه سال گذشته مبنی بر اینکه جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور شروع شده است، افزود: ما نتوانسته‌ایم حس جنگ تمام عیار اقتصادی را به مردم انتقال دهیم و اگر این حس را منتقل نکنیم و فقط منتظر مذاکرات باشیم ضرر خواهیم کرد. چرا که امام خمینی(ره)‌چهار صفت را برای آمریکا بیان کردند که اسکتبار جهانی، تروریست بالذات، ام‌الفساد قرن و شیطان بزرگ است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه آمریکا و چین و اتحادیه اروپا بزرگترین بدهکاران جهانی محسوب می‌شوند، گفت: اقتصاد آمریکا بیش از ۴۰۰ درصد تورم دارد و هر کشوری که از دلار استفاده می‌کند میزانی از این تورم را می‌پوشاند.

وی با مقایسه مدل اقتصادی غرب و اسلام افزود: مدل اقتصادی غرب که اقتصاد آدام اسمیتی است، دست نامرئی بازار را مابین عرضه و تقاضا می‌بیند و برای کنترل عرضه و تقاضا می‌باید از تبلیغات و کنترل پول بهره جست، در حالی که در اسلام یدالله مطرح است و این چرخه به صورت رزق-انفاق-برکت است. انفاق، زکات، صدقه و قرض‌الحسنه چهار کلید واژه اقتصاد اسلامی است.

عباسی در پایان سخنرانی خود پنج راهکار را به منظور مقابله با تهدیدات اقتصادی تبیین کرد:‌ جدا کردن اقتصاد درون از وابستگی به دلار آمریکا، پیمان پولی دوجانبه میان ایران و دیگر کشورها به جای دلار آمریکا، تولید پول داخلی با پشتوانه، ایجاد فرهنگ با الگوی اقتصادی اسلام از جمله: زکات، خمس، صدقه، قرض‌الحسنه و انفاق و برچیده شدن زمینه‌های ربا در جامعه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">