تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

سینمای الحاد، سینمای ایمان ستیز

چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴ ق.ظ

سینمای الحاد، سینمای ایمان ستیز

1 مهر 1393 - جشنواره بین المللی فیلم مقاومت - سینما فلسطین

تیتر یک - به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی لژیون با حضور استادحسن عباسی عصر امروز در سالن شماره 3 سینما فلسطین برگزار شد.

حسن عباسی در خصوص فیلم سینمایی لژیون و جنبه های اسلام هراسی نهفته در فیلم گفت: فیلم سینمایی لژیون پا را فراتر از اسلام هراسی گذاشته و ایمان را مورد هدف قرار داده است. انتخاب این فیلم برای جشنواره مقاومت نهفته در پیام حضرت امام است که بحث حق و باطل و تقابل این دو با هم را مطرح کردند. جنگ حق و باطل صرفا در پشت خاکریزها نیست در شرایط امروز آن جوهره ای که باعث می شد رزمندگان در جبهه های مقاومت کنند مورد هجوم قرار گرفته است. غرب مرزهای اعتقادی ما را نشانه گرفته است.

این استاد استراتژیک با بیان اینکه فیلم سینمایی لژیون در پی ایجاد شک در مخاطب است عنوان کرد: فیلم با ایجاد شک در مخاطب به مقابله با ایمان می پردازد. در دوره کمونیستی نیز ایمان مورد هجوم قرار گرفت و بعد از فروپاشی کمونیسم، لیبرالیسم جایگزین آن شد و در مقابل اسلام  به مبازره پرداخت. این فیلم  و آثار دیگری همچون سریال فرشتگان ، پیشگویی، سوپرنچرال نیز در گروه فیلم های ایمان ستیز هستند که با محوریت شیطان و مقابله فرشتگان با هم در پی ایجاد تصویر جدیدی از عالم معنا هستند.

عباسی با تاکید بر تفاوت بین اندیشه های اسلام با یهود و مسیحیت گفت: در اعتقاد یهود و مسیحیت انسان خوب و بد داریم و همچنین فرشته خوب و بد به طوری که شیطان در تفکر این ادیان فرشته بد محسوب می شود در حالی که از نگاه اسلام جن، فرشته و انسان داریم که جن و فرشته با هم تفاوت دارند و شیطان از نظر اسلام جن محسوب می شود.

وی در ادامه به قدرت سینمای یهودی در مجموعه ها و فیلم های هالیود اشاره کرد و افزود: سینمای یهودی موجود در این مجموعه ها به مخاطب القاء می کند که خدا رفته و یا مرده است ایجاد چنین تصویری سبب می شود خلا قدرت برای تماشاگر ایجاد و بحث جایگزینی مطرح شود. غرب  در آثار خود فرشتگان را در مقابل هم قرار می دهد تا بنیان های اعتقادی را نابود کند و از نو تفکرات الحادی خود را القاء کند.

http://www.porsanews.com/wp-content/uploads/2014/09/104930-600x330.jpg



عباسی جامعه ایرانی را جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: جامعه ایرانی یک جامعه اسلامی محسوب می شود ولی متاسفانه ایمانی نیست در جامعه ایرانی کمتر کسی است که بتواند تفاوت بین اسلام و ایمان را بیان کند. ایمان هفت مرحله دارد که که به قول استاد طباطبایی این هفت مرحله باید باهم باشند و با عدم اعتقاد به یکی ایمان واقعی شکل نمی گیرد.

وی ادامه داد: هالیوود در اندیشه آن است که چگونه می تواند ایمان را از بین ببرد و با خلق مجموعه ها و فیلم های الحادی بیان می کند که خدا مرده است و با این اندیشه، عالم غیب را می زند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه در تفکر اسلام شهادت طلبی عنصری تعریف شده است گفت: شهادت طلبی و عملیات انتحاری اندیشه ای است که تنها در اسلام وجود دارد در حالی که در غرب محوریت بر اساس فرد به وجود می آید چنین انسان هایی نمی توانند شکل بگیرند. به طور کلی غرب ایثار را از انسان می گیرد و در پی انحراف این تفکر مقدس دست به راه اندازی القاعده و داعش  میزند و با ایجاد انحراف در اسلام در پی تبیین تفکر جدیدی در نسل های آینده است.

وی افزود: برای تخریب معنویت، ملائکه را در مقابل هم قرار می دهد، چهره ای ضد انسان از جبریل به تصویر می کشد، این تصویر در ذهن نوجوان شکل می گیرد که با واقعیت فاصله دارد و پس از آن که توانست چبریل را موجودی ضد انسان معرفی کند می تواند کتاب خدا، انبیا و ایمان به آخرت را نیز هدف قرار دهد.

عباسی با تاکید بر این نکته که زمانی که ایمان از جامعه ای رخت بربندد،  نعمت ها نیز از بین می رود خاطرنشان کرد: عالم معنا و معنویت در شرایط امروزی فرسوده شده است و بحران امروز ما بحران ایمان است. اگر در جامعه ما ایمان وجود داشت این فساد اقتصادی و کمبود آب به وجود نمی آمد. غرب در پی آن است که ایمان را فرسوده کند و به همین منظور نسل نوجوان را هدف قرار داده و با تاکید بر ژانر سینمای الحادی تفکرات خود را به این نسل القا می کند.

وی ادامه داد: امروز هر پیامبری که توسط هالیوود به تصویر کشیده می شود از رفتار خود اظهار ندامت می‌کند و منجی در این مجموعه‌ها زنا‌زاده معرفی می شود به‌طوری که مسئله زنازادگی را عادی جلوه می دهد. هالیوود اسلام سی و پنج ساله ما را هدف قرار داده است.

عباسی در پایان حرف های خود یادآور شد: در دوره خطرناکی قرار گرفته ایم که نیاز به هوشیاری فرهیختگان داریم امیدواریم که نسل بعدی در مقابل این گونه حملات با هوشیاری مقابله کند.

اخبار مرتبط:

خبرگزاری دانشجو - در سینمای الحادی، خدا و ملائکه مرده‌اند/ هدف، از بین بردن ایمان مردم است

خبرگزاری تسنیم: جنگ ما ۸ ساله نبود، در حال حاضر در ۵ جبهه می‌جنگیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">