تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در جمع دانش پژوهان دوره خط امام(ره)

1 شهریور 1393 - مشهد

تیتر یک - به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حسن عباسی در جمع دانش پژوهان دوره خط امام(ره) در سالن اجتماعات اردوگاه دشت بهشت شاندیز گفت: مهم ترین مشکل جمهوری اسلامی چالش نرم افزار است و یکی از اهداف بلندی که رهبر انقلاب مشخص کرده اند ایجاد یک نظام اقتصاد اسلامی است.

وی افزود: زاویه نگاه ما علوم استراتژیک است و کلان نگری، همه جانبه نگری و آینده نگری از مصادیقی است که در نظام سازی مورد نظر ایجاد می شود.

http://media.snn.ir/original/1393/06/04/IMG09115653.jpg


این استاد دانشگاه با بیان اینکه به طبع این نگاه از بالا به پایین همه جانبه نگر می شویم، تصریح کرد: به طبع این بالا بودن به عنوان فردی که در زاویه نگاه علوم استراتژیک سوار بر هیلکوپتر شده است، افق دیدی را خواهیم داشت که موجب آینده نگری ما در نظام خواهد شد.


عباسی ضمن بیان اینکه صحبت از تمدن به منظور ساختن جامعه جامع است، خاطرنشان کرد: در هرم ساخته شده که از چهار سطح تشکیل شده است رأس هرم دولت، تنه آن نظام، قاعده هرم مردم و در انتها این هرم در سطح چهارم بر روی یک سرزمین مستقر شده است.


وی با بیان اینکه لایه دوم نظام چینش ساختمان می باشد، گفت: از سال 88 و 89 رهبر انقلاب مسئله نظام را اعلام و در سال 90 در جمع خبرگان برای اولین بار این مسئله را مطرح کردند، پس می توان به جرات گفتن موضوع نظام سازی پروژه جدید جمهوری اسلامی ایران است.
 

این استاد دانشگاه لایه سوم را چینش ملت دانست و افزود: این چینش 25 الی 50 سال طول می کشد و کاری تخصصی است.


عباسی ضمن بیان اینکه غربی ها 250 سال زحمت کشیدند وتازه به وضعیت اقتصادی کنونی در جهان  رسیده اند، خاطرنشان کرد: از منظر رهبری با ما باید مسیر را با میانبر طی کنیم و نسل کنونی انقلاب و نسل بعد از انقلاب درواقع باید با ادبیات استراتژیک این پروژه آشنا و خود را برای جنگ جهت ایجاد کشوری پیشرفته آماده کنند.


وی در ادامه لبنان و عراق را فاقد چارچوب درست در ایجاد دولت دانست و افزود: کشور لبنان را به صورت طایفه ای اداره می کنند و از طرفی عراق نیز دارای چنین شرایطی مشابهی است.


این استاد دانشگاه ادامه داد: ما تنها کشوری هستیم که به همراه ژاپن در منطقه دارای دولتی با فرمت های درست می باشیم و حتی در دولت سازی از روسیه و چین جلوتر هستیم.


عباسی افزود: ما به این دلیل که با ثبات هستیم و برخلاف مکان های دیگر دولت ساز و ملت ساز بوده ایم، مورد هجمه دشمن قرار گرفته ایم و به همین دلیل است که در اوج تحریم ها و مشکلات در منطقه قرار داریم.


وی در ادامه به شرایط دولت ها و ملت ها در جهان اشاره کرد و افزود: دوره نسل های آینده دوره نظام ساز است و با وجود اشتباهاتی که در جامعه صورت گرفته است و می توان گفت کپی در برابر اصل رفتارهای اشتباه در غرب می باشد اما مطمئناً اتفاقات بسیار خوبی در آینده در انتظار کشور است.
 

این استاد دانشگاه به انتقاد از خانه های سازمانی در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: اشتباهی که ما در ایران مرتکب شدیم این بود که نفتی ها، فرهنگی ها، ارتشی ها، بسیجی ها، سپاهی ها، طلاب ..... را از مردم جدا نمودیم و در شهرک های سازمانی مستقر نمودیم.
 

وی ادامه داد: اینگونه نمی شود ملت سازی کرد زیرا هنگامی که علم، فرهنگ، لطافت، صنعت و مذهب را از کف جامعه دور کنیم مطمئنا فقدان این داشته های اساسی برای یک ملت با بروز ناهنجاری ها، بزهکاری ها و مشکلات خود را نشان می دهد.


عباسی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را جایگزین نظام توسعه دانست و خاطرنشان کرد: کلمه پیشرفت را رهبر انقلاب هفت سال پیش در دانشگاه فردوسی جانشین نظریه توسعه دانستند و به لطف خدا در سخنرانی های مکرر خود به این امر اشاره فرمودند.


این استاد دانشگاه به بدهی 52 تریلیون دلاری اقتصاد غرب اشاره کرد و بیان داشت: بودجه دولت ما به روی کاغذ درکنار همه دولت های جهان 45 میلیون دلار است و این در حالی است که بدهی غرب به تنهایی 52 تریلیون دلار است و این نشان می دهد که عملاً اقتصاد جهان فرو ریخته است.

 

وی ادامه داد: آمار اعلام شده در بدهی غرب از سوی خود این کشورها منتشر گشته است و شاید یکی از بیشترین دلایلش چاپ کاغذ بدون پشتوانه یا همان پول بدون پشتوانه در اقتصاد غرب است.
 

عباسی در ادامه بیان داشت: یازده تن از استادان اقتصاد در غرب در وب سایت خوداعلام کرده اند که نظریه توسعه دارای پایه و اساس اشتباهی است و هر اقتصادی که براساس این نظریه علم خود را تبیین کند محکوم به شکست خواهد بود.

http://media.snn.ir/original/1393/06/04/IMG09121265.jpg
 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در چنین وضعیتی نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک نظام جدید و جایگزین می شود، افزود: باید بدانیم چگونه می خواهیم توسعه کنیم و بهتر است بدانیم باید کلمه پیشرفت را جانشین کلمه توسعه نموده و براساس روایات قران به معنای شدن برسیم مانند جوانه شدن که سرانجام به گیاه و یا درخت شدن ختم می شود ویا کودک که به یک مرد و یا زن شدن ختم می شود.
 

وی در ادامه ضمن انتقاد از کسانی که می گویند تمام بدبختی ما از نداشتن ارتباط با آمریکاست، گفت: برخی با بیچارگی ناتوانی خود را به نبود ارتباط با آمریکا ربط می دهند و حال آنکه آمریکا کشوری است که اقتصادش رو به سقوط و با وجود آنکه 27 هزار کلاهک هسته ای دارد از ایرانی که فاقد کلاهک هسته ای می باشد می ترسد و با وجود آنکه 16 سازمان امنیتی در این کشور مشغول به کار هستند در برابر وزارت اطلاعات ما عاجز و ناتوان شده است.


عباسی عنصرسعادت را از کلید واژه های اساسی در الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی دانست و یادآور شد: چگونه می شود که فردی در 65 سالگی در 15 خرداد 42 فریاد انقلاب می زند و در حالی که تبعید به عراق و ترکیه می شود در 80 سالگی انقلاب می کند و تا 90 سالگی کشوری را در کوران انقلاب و در وسط میدان جنگ و توطئه های داخلی حفظ می نماید.


این استاد دانشگاه ادامه داد: امام خمینی(ره) مصداق آیه یا ایتها النفس المطمئنه است و می گوید سعادت ما باید در سعادت مردم باشد.
 

وی در ادامه به کلید واژه های اساسی در قرآن اشاره کرد و افزود: منفعت ملی کلمه ای است که در قرآن وجود ندارد در قرآن خسران و خسارت مطرح است.
 

عباسی باید آنچه را که برای خود می پسندی برای دیگران نیز روا بداری اما چه می شود که در برابر مرگ کودکان  غزه 80 میلیون مسلمان در اطراف این باریکه سکوت می کنند زیرا خسران را به جان می خرند و منافع ملی شان را محترم می شمرند.
 

این استاد دانشگاه داشتن ایمان را از جمله عوامل موفقیت در ایجاد نظام پیشرفت اسلامی- ایرانی دانست و گفت: عزت یعنی ریختن مقداری اب به روی یک میز که هیچ گاه جذب آن میز نمی شود و ذلت یعنی ریختن آب به روی فرش که در همان لحظه اول جذب آن فرش می شود.


انسان عزتمند در هر شرایطی خود را حفظ می کند و جذب باطل و دروغ نمی شود.
 

وی مولفه های سه گانه رهبر انقلاب را عزت، حکمت و مصلحت دانست و گفت: ما حسینی و زینبی هستیم و به تعبیر شریعتی عده ای کار حسینی کردند و اکنون ما باید کار زینبی کنیم در غیر این صورت یزیدی می شویم.
 

عباسی در ادامه گفت: کسانی که ایمان دارند و توصیه به حق و ارشادات رهبری را می فهمند باید بدانند که کلمه «ان الذین آمنوا و عملوالصالحات» 65 بار در قرآن در کنار هم آمده است و این یعنی اینکه از خود بپرسیم ایمان به چه چیزهای تعلق می گیرد.
 

این استاد دانشگاه گفت: ایمان به هفت مقوله تعلق می گیرد در ابتدا ایمان به غیب، سپس ایمان به خدا، ملائکه، کتاب، انبیاء، آخرت و در نهایت ایمان به نشانه های خداوند هفت مقوله اساسی ایمان را تشکیل می دهند.
 

وی ضمن انتقاد از کسانی که گاهی خود را تسلیم دین می دانند و گاه به نفع خود برعلیه دین حرکت می کنند، تصریح کرد: براساس فرموده قرآن باید به دنبال افرادی باشیم که قلبی قوی دارند، صلاح در مقابل خسران در قرآن دیده می شود و آن چه که ما باید به دنبالش باشیم منفعت و ضرر نیست بلکه خسارت و فلاح است.
 

عباسی به انتقاد از افرادی که در جامعه سیاست های خود را براساس ضرر مردم می چینند، گفت: هنگامی که دولت اعلام می کند روغن پالم در داخل ماست های داخل چربی بالا استفاده می شوند عده ای می آیند قیمت ظرف ماست را گران کرده تا خسارت خود را جبران کنند اما قسم می خوریم آنان آتش را وارد سینه ها و منازل زن و فرزند خود می کنند.
 

این استاد دانشگاه عباسی ضمن انتقاد از افراد بی توجه نسبت به عاقبت اعمال خود نسبت به این موضوع هشدار داد و گفت: صلاح را به منفعت دنیا نفروشیم وخسارت را براساس منفعت دنیا نخریم اینکه یک عده می گویند ما نمی خواهیم مسئول بهشت و جهنم مردم باشیم در حقیقت دلیل آمدن انبیاء را زیر سئوال می برند زیرا براساس این شعر «تو که از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامند نهند آدمی» کسانی که نگرانی برای بهشت و جهنم مردم ندارند در حقیقت نسبت به مردم ظالم هستند.
 

وی گفت: ما نسبت به مردم و بهشت و جهنم آنان مسئولین اگر خاموش بمانیم گناه است و باید بگوییم که چه چیزی به مصلحت مردم می باشد یا نمی باشد.
 

عباسی با بیان اینکه افق 1414 در آینده نزدیک تا حدودی مشکلات را مرتفع خواهد کرد، گفت: ما در حکومت خود 1400 سیستم زیرنظام داریم که 140 سیستم از این تعداد اصلی است و اگر این 140 سیستم اصلی را تقویت کنیم هیچ گاه عزت و شرف خود را برای گرفتن بنزین یورو 4 برای چرخ هواپیما نخواهیم داد.
 

این استاد دانشگاه گفت: در سفر والرشتیان به ایران برخی اساتید و دولتمردان لیبرال کشور به وی گفته اند در خصوص افول اقتصاد آمریکا بهتر است حرفی نزنی زیرا ما درکشور تلاش کرده ایم اقتصاد غرب و آمریکا را زیبا جلوه دهیم تا مردم ما نسبت به برخی معاملات با آمریکا راضی کنیم و این چنین بود که والرشتیان با نگرانی و ترس در بازگشت از سفر خود این مطلب را در مصاحبه ای اعلام و دست شجاعان دولت واساتید لیبرال داخلی را رو کرد.
 

وی با بیان اینکه برخی اساتید در دانشگاه شهید بهشتی و دیگر دانشگاه های کشور به دنبال منافع ملی بر اساس نظریه های توسعه ای می باشند، گفت: ما می خواهیم شورایعالی سعادت را جانشین شورای عالی امنیت ملی کنیم و صلاح امت را در برابر نظام سلطه قرار دهیم.
 

عباسی با بیان اینکه پیش به سوی جهان 1414 با نگاه استراتژیک ایران 1414 داریم، خاطرنشان کرد: پروژه ایران 1414 که دربخش دوره میانسالی فرزندان دهه 60 کلید خواهد خورد در برگیرنده پروژه ای است که خواهد آمد در کف جامعه و موضوعات علمی و نخبه پرور آن در اختیار عموم ملت قرار خواهد گرفت و به تصویب می رسد و به امید خدا 140 اصل زیر نظام را برای ایجاد الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی ایجاد خواهیم کرد و آن لحظه خواهد رسید که به امید خدا بتوانیم به اهداف بلند خود در ایجاد ایران اقتصادی 1414 عمل کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">