تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

سلسله نشست‌های اقتصاد و فرهنگ با مدیریت و عزم جهادی

مرداد 1393 - اراک

تیتر یک - به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن عباسی در سلسله نشست‌های اقتصاد و فرهنگ با مدیریت و عزم جهادی، با اشاره به اقدامات دولت آمریکا و کشمکش‌های اتفاق افتاده در چند وقت اخیر در سراسر دنیا، اظهار کرد: با توجه به مسئله تحریم‌ها و مسائل به‌وجود آمده در چند وقت اخیر و نیز مذاکرات انجام شده نشان از اصرار شدید دشمن بر افزایش تحریم‌ها را دارد.

وی افزود: بیش از 10 ماه مراوده با آمریکا و مذاکراتی که انجام شد بیان می‌کند که تمام پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در مورد آمریکا و نتایج این گفتمان‌ها صحیح است و اتفاقات آن طور که ایشان فرمودند به وقوع می‌پیوندد.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: عدم خوشبینی‌های مقام‌ معظم‌ رهبری در ارتباط با این مذاکرات امروز آثار و تبعات خود را مشخص کرده و دشمن جمع شدن تمام مسائل هسته‌ای ایران را خواستار است.

عباسی با اشاره به تفکرات و استدلال های غیر منطقی آمریکا در رابطه با استفاده و به‌کارگیری خود از سلاح های هسته ای گفت: نکته جالب در مسئله هسته ای این است که کشوری از استفاده نکردن انرژی هسته ای صحبت به میان می‌آورد که خود نخستین استفاده کننده از سلاح‌های هسته ای بوده و با استدلالی به دور از واقعیت‌های بشر دوستانه آن را ابزاری کارآمد به منظور از بین بردن انسانها مطرح می کند.

وی افزود: آنها به دستکاری متون دینی خود مطالب را به گونه ای بیان کردند که استفاده از سلاح اتمی نه تنها مشکلی نداشته بلکه به عنوان یکی از وظائف مهم آنان محسوب می شود.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: استراتژیک‌های آمریکا که مهره‌های اصلی این تفکرات هستند سلاح اتمی را عنصری حیاتی و بخش اعظم وجدان انسانی بیان می‌کنند.

عباسی با اشاره به خواسته‌های نابجا و زورگویی دولت آمریکا از ایران گفت: بیش از نیمی از کلاهک‌های اتمی موجود در دنیا در دست آمریکا است، در صورتی که دارا بودن و دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای به منظور مصارف انسان دوستانه برای آمریکا مورد قبول نیست و ترس از تولید سلاح هسته‌ای در آب سنگین اراک که یکی از محل های مهم محسوب می‌شود برای دولت آمریکا نگران کننده است.

وی افزود: 35 سال سرپایی و ایستادگی این نظام برای آمریکا تهدید به حساب آمده و برای آنان نگران کننده است چرا که انتظار اتفاقات نظیر افغانستان، فلسطین و سایر کشور های در حال جنگ را از ایران داشتند و تمام مقاومت‌های ایران معادلات آنان را در هم پیچیده است.

عباسی تصریح کرد: آنها در این فکر بوده که استقلال فکری را از ایران گرفته و همچون گذشته‌های دور آنان را مطیع خود سازند.

http://s5.picofile.com/file/8136102384/06.jpg

تحریم ها موتور پیشرفت ایران را به حرکت درآورد

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به وجود تحریم ها برای ایران گفت: وجود تحریم‌ها نه تنها موتور پیشرفت ایران را متوقف نساخت بلکه نیرویی دوچندان به منظور پیشرفت هرچه بیش تر به آنان بخشید.

وی افزود: اقتصاد جهان درحال فروپاشی بوده و عدم ارتباط ایران با نظام اقتصادی دنیا سبب شد که ایران بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا که در معرض ورشکستی قرار دارند با تکیه بر اقتصاد داخلی مقاومت خود را حفظ کند و باید گفت وجود تحریم ها سبب شد که ایران با شناسایی ظرفیت های داخلی وابستگی های خود را به بیرون از مرزها کم کرده و بیش تر بر داخل تکیه کند.

عباسی با اشاره به پول بدون پشتوانه آمریکا و به دنبال آن ایجاد تورم تصریح کرد: پول آمریکا بدون پشتوانه بوده و او با وارد کردن دلار در دیگر کشورها در واقع تورم خود را به سایر کشورها تزریق می‌کند و سود حاصله به درون کشور خود می‌برد.

وی افزود: زمانی که پول بدون پشتوانه چاپ می شود بدهی تولید می شود، که آیه 39 سوره روم این موضوع را به خوبی بیان کرده و آن را ربا معرفی می‌کند.

تکیه بر اقتصاد مقاومتی نسخه درمان مشکلات اقتصادی ایران است

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز بااشاره به بدهکاری بسیاری از کشور های جهان گفت: در بسیاری از کشورهای جهانی نظیر خود آمریکا بدهی هایی کلانی مشاهده می شود که توانسته اقتصاد آنان را فلج کند و این موضوع هنوز برای عده ای که تصورات بی پایه و اساسی در ارتباط با وضعیت خوب آمریکا دارند گنگ و نامفهوم است و شاید هم نمی توانند باور کنند که دولت آمریکا که خود بدهکار ترین دولت به اقتصاد جهان بوده و سهم زیادی از بدهی اقتصادی کلان دنیا را شامل می شوند نمی‌تواند حل کننده مشکل اقتصادی ایران باشد.

وی افزود: چشم دوختن به حل مشکلات اقتصادی در بیرون مرزهای ایران تفکری کاملا غلط و بی پایه و اساس بوده چرا که تنها راه رهایی از این گرفتاری حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی است و باید گفت که مقاوم سازی اقتصاد تئوری های پیچیده و نظریات بی پایه اقتصاد دانان غربی را ندارد.

عباسی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در آمریکا گفت: به دور از تصورات عده ای در ایران آمریکا نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و براساس اطلاعات منتشر شده بزرگ ترین شهر تولید کننده فورد و نیز شرکت ژنرال موتور در سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد.

وی افزود: به آن عده ای که فکر می کنند آمریکا کلید حل مشکلات اقتصادی فراوان است باید گفت که آیا در امریکا نیز تحریم بوده که این میزان از مشکلات اقتصادی را در خود داشته است.

گسترش فساد در سراسر جهان از اهداف بزرگ آمریکا است

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در ارتباط با القاب شیطانی امریکا گفت: امام خمینی(ره) در ارتباط با آمریکا 4 لقب را مطرح فرموده اند و آمریکا را شیطان بزرگ، استکبار جهانی، تروریسم به ذات، ام الفساد قرن نامیده‌اند.

وی افزود: زمانی اتصال میان آمریکا و ایران برقرار می شود که شرط نخست آمریکا که همان زیر پاگذاشتن شرافت است محقق شود. 

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: معنای کامل در مورد ام الفسادبودن آمریکا در بررسی فعالیت های ضد ارزشی و غیر اخلاقی آنان بر علیه کشورهای دیگر به خوبی مشخص می شود.

وی افزود: پس از آنالیز سریال های ساخت آمریکا به این تنیجه گیری می رسیم که این کشورها اصرار عجیبی بر عادی کردن تولد غیرمشروع کودکان دارند.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهند که بیش از 33 درصد کودکان متولد شده در جهان از طریق این راه متولد می‌شوند.

عباسی با اشاره به بالا رفتن میانگین سن ازدواج در دختران و پسران در سطح جامعه کنونی ایران گفت: بالا رفتن میانگین سن ازدواج و به دنبال آن گسترش فساد در میان جوانان و تلاش به منظور دور کردن آنان از مسائل اعتقادی یکی از توطئه‌های دشمنان بوده که در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته اند که رواج بیماری های مربوط به فساد ذهنی و رواج فعالیت های غیرمشروع و آلوده سازی ذهن جوانان از جمله اقدامات آنان در این راستا بوده است.

جهاد فرهنگی مهم ترین مسئولیت ما در این عصر حاضر است

وی افزود: ما باید در مرحله نخست توجه داشته باشیم که شاخصه های اصلی ما از انقلاب چه بوده و ما با تحمل چه مشقت های فراوانی به این گوهر ناب دست پیدا کردیم و در عوض آن چه خون هایی را در این مسیر جاری ساختیم.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: مسئله توجه به جهاد فرهنگی امری بسیار مهم بوده که باید در تمامی جهات فرهنگی رعایت شود.

عباسی با اشاره به رواج زندگی ساده زیستی و ترویج این فرهنگ گفت: یکی از شاخصه های مقاوم سازی اقتصاد در این موضوع و فرهنگ سازی این حوزه است که مردم باور کنند که با قناعت و ساده زیستی و ترویج این فرهنگ می شود بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت.

وی افزود: در بحث جهاد فرهنگی باید به سمت الگوپذیری های صحیح حرکت کنیم و تشریح کامل جهاد فرهنگی در واقع درک و بکارگیری دقیق همین موضوع است.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: یکی از روش های کارآمد در بکارگیری جهاد فرهنگی درک کامل و جامع از معنای ایمان قلبی است.

عباسی با اشاره به معضلات فرهنگی بسیار در جامعه گفت: دشمن با ایجاد رخنه های هدفمند فرهنگی سعی دارد که با القای کاذب از موضوعات فرهنگی جامعه را به ابتذال کشانده و زندگی بر پایه تفکرات و منش غربی را گسترش دهد.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به راه اندازی جنگ نرم از سوی دشمنان گفت: باتوجه به وجود تحریم های بسیار دشمنان و در مقابل ایستادگی‌های فراوان ایران راه اندازی جنگ نرم و نفوذ از طریق این حربه تفکر و استراتژیک دشمنان بود.

وی افزود: دشمن با اطلاع و آگاهی از ایمان و تمسک جویی جوانان و نوجوانان به پیوندهای الهی سعی دارد تا کسب گذاره های کامل ایمان با ایجاد مسائل ضد ارزشی این موضوعات را در آنان کاهش داده و کم‌ارزش کند.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به نخستین هدفی که در بحث جنگ نرم آنان به دنبال هستند نابودی الگوهای مذهبی جوانان و جایگزینی با الگوهای نامناسب است افزود: در ساخت برنامه های نخست سعی دارند که وجود خداوند را برای جوانان انکار کرده و در مرحله بعدی تیر نشانه گیری خود را به سمت حضرت جبرئیل شلیک کردند.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: نشانه گیری آنان به سمت حضرت جبرئیل هدفمند و با برنامه ریزی بوده چراکه با ازبین رفتن شخصیت ایشان که پیام آور وحی برای نبی خاتم بوده، تمام تفکرات اسلام زیر سوال رفته و مسئله وحی دچار تنزل می‌شود.

وی تصریح کرد: این هجمه های فرهنگی که با استراتژی های ویژه ای طراحی شده در نظر دارد اصول توحیدی را زیر سوال برده و زیر بنای فکری جوانان را دچار تزلزل کنند.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به بحث مقاوم سازی اقتصادی گفت: درمان موقت برای بسیاری از مشکلات کشورنمی تواند راه حل مناسبی باشد.

وی افزود: ما باید باور خود را به توانمندسازی تقویت کرده و با تمام وجود توانمندی جوانانمان را درک کنیم و از آنها در جهت پیشرفت کشور به کار بگیریم.

عباسی تصریح کرد: بررسی تاریخ این سرزمین نشان داده که در همه جا ما از هیچ توانستیم چه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و دستیابی ایران به علم ساخت و تولید موشک آن هم در زمان تحریم ها مصداقی بارز برای صحت این ادعا است.

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به برقراری رابطه با آمریکا و ایجاد تعامل با آنان گفت: آمریکا شرط نخست از برقراری و تعامل با ایران را زیر پا گذاشتن شرافت و عزت عنوان کرده و این خواسته ای غیر معقول بوده که با وجود این مسئله رابطه ای میان این دو کشور برقرار نمی شود.

برقراری رابطه با آمریکا وهمی دور برای کج خیالان است

رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) در ارتباط با برقراری رابطه میان آمریکا و ایران گفت: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود رابطه با آمریکا را به طور قطع، باطل عنوان کرده و بر اساس فرموده های قرآن ایجاد رابطه با باطل را جایز نمی دانند.

وی افزود: ایشان در تعبیر این رابطه فرمودند که مثال آمریکا و ایران همانند رابطه میان گرگ و میش بوده و هیچگاه به صلح و دوستی نمی انجامد و آمریکا برای کشور ایران بنا بر فرموده های قرآن دشمنی آشکار به حساب می آید.

عباسی برقراری رابطه با آمریکا را هدر رفتن خون شهدا به ویژه شهدای هسته ای دانست و گفت: ما در راه صلابت و ایستادگی کشور ایران خون بسیاری از جوانان متعهد را فدا کردیم که برقراری با چنین دشمنی در واقع می تواند هدر رفت شهدا محسوب شود.

وی افزود: قهرمانان واقعی ما همین جوانانی هستند که بی ادعا خون خود را در راه عزت و شرف ایران جاری ساخته و از خود نام نیکی به یادگار گذاشتند

عباسی تصریح کرد: شایسته این نسل جوان و آگاه نیست که در خواب غفلت به سر برده و از ترفندهای گوناگون دشمنان و به ویژه آمریکا بی اطلاع باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">