تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

آسیب شناسی ماهواره و شبکه های اجتماعی نوپدید

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۲۰ ب.ظ

آسیب شناسی ماهواره و شبکه های اجتماعی نوپدید

18 مرداد 1393

تیتر یک - به گزارش بسیج پرس، دکتر حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بدون مرز در همایش آسیب شناسی ماهواره و شبکه های اجتماعی در جمع دانشجویان و حوزویان و بسیجیان تهران حضور پیدا کرد و به بررسی مسائلی از جمله نقش اینترنت در ثبات امنیت ملی و مدیریت افکار جامعه توسط شبکه های اجتماعی و ریشه یابی آسیب های این نسل از فناوری در خانواده و جوانان پرداخت.

http://ghasam.ir//hamzeh/images/news/53664/gallery/thumb_55335.jpgوی آینده جهان را مبتنی بر تحول رسانه ای دانست و گفت: آینده جهان بر مبنای رسانه شکل می گیرد و رسانه جامعه ساز است .اگر در تاریخ شکل گیری نگاه سرمایه داری اقتصاد را زیربنای شکل گیری جامعه تلقی می کردند امروزه با فروپاشی  اقتصاد غرب و آمریکا و بدهی بانک های جهانی و بنگاه های اقتصادی، متفکران اعتراف کرده اند که دوره اقتصاد به پایان رسیده است تا جایی که پدر اقتصاد جهان که برنده 2 جایزه نوبل نیز هست اقرار می کند که دچار اشتباه شده اند .

وی با اشاره به اقتصاد بیمار کشورهای اسلامی و رخنه سبک بانکداری ربوی به جوامع اسلامی بخش عظیمی از رکود اقتصادی و سختی معیشیت امروزه کشورمان را متوجه این موضوع دانست .

عباسی به تشریح نظام دولت سازی توسط رسانه ها پرداخت و افزود: جوامع از بخش ها و سیستم های متعددی شکل می گیرد سرزمین، ملت، دولت و نظام از ارکان اصلی شکل گیری جامعه هستند که به عنوان مثال برخی کشور های همسایه ما از داشتن تمام این ارکان محروم اند. مثلا پاکستان با وجود پیشرفت های متعدد از دارا بودن ملت واحد محروم است و یا عربستان دولتی به معنای عرف سیاسی امروزه ندارد.

ایران جزو معدود کشورهای منطقه است که به لطف انقلاب اسلامی دارای تمام ارکان است و البته این مدیون القای تفکری نوینی به نام تفکر بسیجی است .

تفکر بسیجی وقتی در میان یک سرزمین حاکم شود تمام قبائل و تمام سلائق را در زیر یک پرچم واحد جمع می کند و دشمن به خوبی این را تشخیص داده است و تمام هدف خود را برای هدف قرار دادن این رکن اصلی یعنی اتحاد بین ملت در یک سرزمین را نشانه گرفته است . یکی از این ابزارها رسانه است .

دکتر عباسی با تاکید بر تغییر استراتژی غرب در مدیریت دنیا از اقتصاد به رسانه و سایبر گفت: در آمریکا اینترنت و سایبر یک نهاد امنیتی محسوب می شود و تمام روسای عالی رتبه این نهاد از نظامیان ارتش این کشور هستند اما متاسفانه در ایران تنها مخابرات بانی اینترنت در کشور است که این به نظر اغلب کارشناسان داخلی و تمام کارشناسان غیر داخلی یک اشتباه استراتژیک است و خطر بزرگی متوجه امنیت ملی محسوب می شود .

حسن عباسی کارشناس و استاد دانشگاه درباره شکل گیری جوامع غربی گفت: به عنوان مثال برخی از این کشور ها مثل فرانسه و انگلیس حدود 200 سال برای ملت سازی خود وقت صرف کرده اند  با مقایسه این پشتوانه زمانی و طول عمر انقلاب ،خوب واضح است که ما در ابتدای راه قرار داریم .

این استاد علوم استراتژیک در دانشگاه ها تفاوت برجسته نظام حاکم در ایران با دیگر کشورها را مبتنی بودن بر اصل ولایت فقیه دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته ای مثل آمریکا بروز یک شکاف در مدیریت سیاسی و یا یک اختلاف مبنایی دولت را به تعطیلی می‌کشاند و یا در کشورهای همسایه ایران شکاف در سطح مدیریت دولتی به اختلاف طایفه ای و تقسیم بندی ملت و سرزمین رسیده است اما در ایران به واسطه حضور یک قوه عاقله در راس دیگر قوا و دارای زیرساخت توحیدی است باعث می شود که تمام معادلات دشمن در فتنه 88 به در بسته بخورد و حکوت بدون دخالت ارتش نا آرامی ها را به سمت آرامش هدایت کند .

بخش دیگری از سخنرانی دکتر عباسی به بررسی زیرساختی علوم انسانی اختصاص داشت، وی گفت : اغلب علوم ما وارداتی و مبتنی بر تفکر غیر توحیدی است و خروجی همین علوم وارد فضای علمی کشور می شود و زیرساخت پروتکل های اداری کشور را تشکیل می دهد . 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">