تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) مبارک باد

سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۲ ب.ظ

عمریست که از حضور او جا ماندیم / در غربت سرد خویش تنها ماندیم

    او منتظرست تا که ما برگردیم  / ماییم که در غیبت کبری ماندیم

http://img.tebyan.net/big/1391/04/20120630153434578_t-imamzaman02.jpg

حضرت مهدی(ع) فرمودند: هر کس در اجرای اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نیز وی را در دستیابی به حاجتش یاری می‌کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۲

نظرات (۳)

من گمان نمیکردم مدیریت این سایت اینقدر حریت و اعتماد بنفس داشته باشد که کامنت مرا منتشر کند . علی ای حال ممنونم . اما پاسخ من علامت تعجب نبود . من سوالاتی پرسیدم و ان سوالات پاسخ میطلبد و نه علامت تعجب .

1- من پرسیدم دلیل له الهی بودن قران چیست ؟ من همه دلایل را ( به قدر امکان و شعور قلیلم ) خوانده ام و معتقدم این دلایل راهی به دهی نمیبرند .( مثلا اعجاز ادبی اصلا دلیل نیست زیرا ابتناء برهان بر یک مسئله ذوقی است - اعجاز علمی هم که خنده دار است چرا که در انصورت هر روز صدها کشف علمی توسط کافران صورت میگیرد و اساسا علم مقامی است ممکن ( قابل دستیابی ) ومتعلق به انسان - و هکذا دلایل اقامه شده دیگر) . البته من مدعای نفی مطلق ندارم ، بلکه میگویم این دلایل ابداع شده ( که همه بشری اند ) ناتوان از براوردن ان خواسته میباشند .

2- من ادعا کردم تدین امثال جناب عباسی عزیز تدین هویت مدارانه است . حالا یعنی چی ؟ یعتی اینکه اساسا ما موجودی بنام اسلام نداریم که نیازمند کمک ما باشد . اسلام یک موجود عینی نیست که از ما غذا و پوشاک و محبت و پول و خانه و.... بطلبد . کسانی که ادعا میکنند ما فدایی اسلام هستیم دچار یک خطای فکری و روانشناختی هستند . نام این مغالطه ( منطقی - روانشناختی ) عینیت بخشی به چیزهایی است که ذره ای عینیت ندارند . کسانی که وااسلاما  وااسلاما میکنند ، در نهایت دارند فریاد میزنند : واهویتا واهویتا ، یا وا غرورا  واغرورا . چیزی بنام اسلام وجود عینی ( منظورم مادی نیست ) ندارد .

- شاید کسانی بگویند درست است که اسلام وجود ندارد ، ولی خدا که وجود دارد . پاسخ من انست که جناب خدا  غنی مطلق است . یعنی اگر تمام ذرات عالم بشوند موشه دایان و معاویه ، کک جناب خدا نمیگزد . پس جناب خدا نیازی به خشونت های امثال داعش و امثالهم ندارد .

- پس نیازمند کیست ؟ "نیازمند " ما انسانهای بدبخت و بیچاره ایم . بعضی امان محتاج نان شبیم . یعضی مان محتاج ارضاء نیازهای روانشناختی . بعضی مان محتاج نیازهای معنوی و فراغریزی هستیم . پس یک نیازمند واقعی داریم و آن انسان است ( حالا خیلی رئوف که باشیم ، حیوانات زبان بسته را هم باید نیازمند بشماریم ) .

3- علاوه بر دو مسئله بالا مایلم پاسخ دیگری را بپرسم و جواب میخواهم : اظهر من الشمس است که اکثریت مطلق مردم فلسفه سیاسی حاضر را قبول ندارند ( لطفا تکرار نکنید که ما انتخابات داریم و این خودش رفراندوم است . این حرف لوس و خنک و چندش اوری است . مردم بدبخت اگر رای ندهند چکار کنند بدبخت های بیچاره ) . چرا به رفراندوم تن نمیدهید و چرا خودتان را نماینده خدا میدانید . اقای مصباح صراحتا ( و مردانه ) اعلام کرد رای مردم حجیت ندارد . در قلب تک تک شما این هست که"  اکثریت مردم فاسدند و معاویه پرست و غیره . پس ما دین خدا را زورکی هم که شده اجرا میکنیم " . ولی پرمعلوم است که شما درد خودتان را دارید . گیرم که دردهای شما و نیازهای شما متعالی هم که باشد ، نهایتا یک خودخواهی و استکبار است .

- این حکومت ثانیه به ثانیه بسمت اقلیت تر شدن پیش میرود . ایکاش مردانگی کند و زمام امور را بدست اکثریت بدهد . گیرم یک اکثریت بد . ولی دمکراسی عادلانه تر و اخلاقی تر است . نه مثل حالا که حزب االلهی بودن برای خیلی ها دکان است .

- باز هم از حریت مدیریت سپاسگزارم .
پاسخ:
این پایگاه غیر رسمی‌ است و شما باید به سایت اندیشکده مراجعه کنید و سوالات خود را از این طریق مطرح نمایید.
http://andishkadeh.ir/contact
سلام . اقای عباسی عزیز من سواد انچنان ندارم و مدتی است که ایمان خودم را نسبتا از دست داده ام . من پیشنهاد میکنم ( و بلکه تقاضا میکنم ) شما بجای کارهای روبنایی ، کار زیر بنایی کنید . منظور از زیربتا اینست که ثابت کنید قران کلام خداست . بنظر من هیچ دلیل محکمی له الهی بودن قران وجود ندارد . اگر صداقت دارید در یک کتاب یا سخنرانی دلایل خود را بیان کنید . شما از جامعه خبر دقیق ندارید . برای من مایه تعجب است که میبینم مکانیک و باطری ساز و راننده تاکسی دم از بیدینی میزنند  . دانشجویان و اهل کتاب و غیره که بماند . ضمنا من تصور میکنم شما ادم خوبی هستی ولی یکجور مشکل هویتی داری ( که البته بد نیست و نشان از عدم تسلیم به کلیشه های مهوع است ) . هویت درست داشتن ( یا یافتن ) مسئله اساسی قرن ماست ، ولی شما هویت خودت را از راه غلطی ارضا میکنی . من خودم الان بی هویتم و کلی هم مشکل دارم ولی چاره ای ندارم . باید بگردم و بگردم و بگردم  تا ببینیم از کجا سر در میاوریم . فعلا در یک وضعیت معلق لنگ  در هوا هستم . شما ادم خوبی هستی ولی فعلا رفتی توی نقش یک جنگجوی مسلمان . روحت را گسترده کن و سعی کن روحیه ات لطیف تر شود . اینقدر خشونت و غلظت و اراده معطوف به ارضاء غرور ، از کجا میاید ؟  بنظر من از اینکه شما هنوز در وادی روان گیر کردی . سعی کن از وادی روان به وادی روح بروی . صحبت زیاده ولی ادم میترسه . اگر نمیترسیدم تلفنم را مینوشتم تا یا شما ما را به راه راست یباوری ، یا من شما را به راه کج . خدا نگهدار شما . 
پاسخ:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام بر شما بزرگواران
میلاد مهدی قائم به قسط و عدل تهنیت باد
با سپاس و احترام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">