تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

بررسی مکتب امام خمینی (ره)

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۰ ب.ظ

بررسی مکتب امام خمینی (ره)

 ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - برنامه کنکاش

در این برنامه در بخش اول، ابتدا به بازتاب رسانه ای سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی (ره) در مرقد مطهر ایشان پرداخته شد و در ادامه با حضور دکتر حسن عباسی گفتگو حول محور بررسی مکتب امام خمینی (ره) برگزار شد.
مکتب امام (ره) بر سه محور معنویت، عقلانیت و عدالت استوار است که در این جلسه دکتر عباسی به بحث عقلانیت در اندیشه سیاسی و مکتب امام خمینی (ره)، به صورت ویژه پرداختند.

عقلانیت سیاسی اداره جامعه در مکتب غرب، شامل مراحل زیر است:  فلسفه محض، فلسفه موضوعی، دکترین موضوعی و استراتژی که تبلور مکتب فلسفه است و این عقلانیت در مکتب اسلام، شامل مراحل زیر است : حکمت، حکمت موضوعی، قواعد فقهی و تفقه که تبلور مکتب حکمت است و شامل تفکر، تعقل و تذکر است. مبانی عقلانیت امام علاوه بر خرد بشری، شامل منابع وحیانی چون قرآن نیز بوده است و همین وجه تمایز مکتب امام با دیگر مکاتب فلسفی است.

دکتر حسن عباسی در ادامه به موارد دیگری چون پیش بینی های امام در خصوص بیداری اسلامی در منطقه، ادبیات استراتژیک امام و … پرداختند.

 

مدت زمان: ۳۵ دقیقه

تاریخ :  ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

موضوع : بررسی مکتب امام خمینی (ره)

فرمت:  mp4 

کیفیت: متوسط

حجم:۵۷ مگابایت

 منبع : مبین مدیا

دریافت فایل

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">