تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
آسان سازی ازدواج در اولویت اقدامات نهادهای فرهنگی قرار گیرد
25 فروردین 1393 - نشست تخصصی در اندیشکده دین و زندگی ارومیه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسن عباسی در نشست مشترک اندیشکده دین و زندگی و جبهه فرهنگی با عنوان انقلاب اسلامی، اقتصاد، فرهنگ و بحران جمعیت، اظهار کرد: هم‌اکنون برخی کشورها همانند دانمارک، ژاپن، سوئد، نروژ و آلمان از پیری و کاهش جمعیت جوان خود رنج می برند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران افزود: این مسئله سبب شده که کشوری همانند آلمان حتی نهادها و سازمان هایی را برای نگه داری از کودکان نامشروع و جلوگیری از سقط جنین زنان باردار تشکیل دهند.

عباسی گفت: کشورهایی همانند سنگاپور، کره جنوبی و روسیه و نیز کشورهای پیشرفته دنیا از هر راهی برای نجات از بحران پیری جمعیت خود استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: روانشناسان غربی همانند اریک اریکسون، ژان پیاژه و فروید نقشه راهی برای انسان منتشر کرده اند که گاه انسان را حیوانی غیرقابل اعتماد و گاهی انسان را حیوانی ناشناخته و یا شگفت انگیز نام می‌برند اما هیچ گاه از عنوان کردن حیوانیت انسان دست برنمی بردارند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران تصریح کرد: این در حالی بوده که پیام انقلاب اسلامی انسان سازی و تربیت انسان هایی همچون شهید باکری و بروجردی است و در همین حال نقشه راه آن را نمی دانیم.

وی افزود: لایه های روح انسان چهار بعد صدر، شغاف، قلب و فواد است و در این زمینه صدر محل شادی و اندوه، شغاف محل حب و بغض، قلب محل کفر و ایمان و فواد جزئی از وجود انسان و محل رویت حق و باطل است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بنابراین باید والدین فرزندانی تربیت کنند که ثمره فوادشان باشد همانطور که حسن و حسین(ع) ثمره فواد حضرت زهرا(س) بودند. چون حضرت فاطمه(ع) از صدر و شغاف و قلب خود گذشته تا به رؤیت حقیقت برسد.

عباسی افزود: والدین باید از آداب نطفه گذاری باخبر باشند چون اگر کثرت جمعیت حاصل شده اما کودک متولد شده گل و سرشتی همانند شهدا را نداشته باشند به طور یقین پیامبر(ص) در روز قیامت به کثرت چنین امتی برخود نمی بالد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران بیان کرد: عشق های رنگین خیابانی، تمایلات جنسی، دیدن تصاویر مهیج جنسی برای رسیدن به غلیان جنسی به طور حتم با پیام انقلاب اسلامی سازگار نیست پس این مسئله بخشی از مهندسی فرهنگی و بحران جمعیت کشورمان است.

وی با اشاره به علت کاهش جمعیت در ایران گفت: با توجه به اینکه کشورمان تنها کشور دنیا است که تعداد دانشجویان دختر آن بیشتر از پسران است، سبب شده که هم طرازی بین دختران و پسران برقرار نشود.

عباسی افزود: جنبش فمینیستی از سال ها پیش به کشور ضربه زده است چون به گونه ای مسئله ازدواج در دختران را جا انداخته اند که دختران باید پس از گذراندن تحصیلات عالیه و رسیدن به شغل و درآمد ازدواج کنند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران تصریح کرد: این مسئله سبب شده که دختران با بالا رفتن سن، فرد هم طراز و هم کفو خود را پیدا نکرده و در نتیجه به افسرگی دچار شوند در حالی که بهتر است تحصیل دختران پس از ازدواج و تشکیل زندگی باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه دهه سوم زندگی  به علت اینکه ذهن کامل و جسم کامل است، بهترین دهه عمر محسوب می شود بنابراین والدین باید متوجه این نکته مهم باشند که با سنت های اشتباه خود و مخالفت با ازدواج دختران در سنین پایین سد راه آنها نشوند.

عباسی بیان کرد: بنابراین نیاز به جهاد فرهنگی برای حل بحران جمعیت وجود دارد و در این رابطه هر روزی که دختران و پسرانی که امکان ازدواج نداشته و معصیت می کنند، والدین، صاحبان تریبون و اساتید و معلمان آنها مقصر هستند.

مسئول اندیشکده یقین گفت: به طور حتم نخستین اقدام برای حل بحران جمعیت اقدامات فرهنگی و آسان سازی ازدواج  و برداشتن موانع اداری مانند تغییر در خدمت سربازی است چون درعصر جنگ رسانه ای زندگی می کنیم و نیازی به زندگانی همانند 80 سال پیش و تلف کردن 2 سال از عمر پسران در خدمت وجود ندارد.

وی افزود: همه باید در حد توان خود برای حل بحران جمعیت کار فرهنگی انجام داده و در این زمینه دختران و پسران باید توقع خود را از همسر آینده خود کاهش داده و با حداقل امکانات زندگی خود را آغاز کنند این درحالی است که متاسفانه رسانه ملی با نشان دادن زندگانی های تجملی مانع از این کار می شود.

عباسی اظهار کرد: به طور حتم افراد افسرده ای که سن ازدواج آنها افزایش یافته توان فعالیت های اقتصادی را ندارند و تاثیر آن در فرهنگ نیز بسیار زیان بار است.

مسئول اندیشکده یقین افزود: این مسئله که ازدواج زیر 18 سال و بالای 35 سال ممنوع است از القاهای فمینیست ها در ایران محسوب می شود.

عباسی افزود: بنابراین حل بحران جمعیت نیاز به کار فرهنگی و جدی گرفتن هدف گذاری های مقام معظم رهبری در این مسئله دارد و در این رابطه ارتقا کیفیت خانواده نیاز به عزم ملی دارد چون انسان هم طراز انقلاب کسی است که نزدیک به عصمت انبیای الهی باشد.

وی گفت: به طور حتم حل بحران جمعیت کار دولت و مجلس نیست و باید با عزم ملی و وساطت بزرگان قوم و قبیله و محله در امر ازدواج و آسان سازی آن باشیم در غیر این صورت همانند کشور ژاپن دچار پیری جمعیت می شویم.

نظرات (۲)

این لینک رو به عنوان نمونه از تغییر معیار ازدواج آقایون ببینید، (البته این موضوع در بین دختران هم شیوع داره)
http://rigmatin.blogfa.com/post-269.aspx
همون طور که استاد گفتند
ابتدا باید آسان سازی ازدواج صورت بگیره
اما تا زمانی که معیارهای ازدواج ما غلطند، و معیار دخترای ما برای ازدواج پول و خونه و ماشین، و معیار پسرها برای ازدواج زیبایی دختره نه دین و ایمان و توان مادر شدن و فرزند صالح تربیت کردن، شرایط همینی که هست می مونه و چه بسا خیلی هم بدتر میشه.
تا معیارهای درست و مسئولیت پذیری و صبر و تحمل برای زندگی کردن برای جوان ها تبیین نشه مشکل همچنان باقی می مونه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">