تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

همایش «اندیشه های آسمانی»

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۳۸ ق.ظ

همایش «اندیشه های آسمانی»

5 شهریور 1392 - تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد

http://axgig.com/images/66665952018468394270.jpg


تیتر یک - به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حسن عباسی امروز در دومین روز از  ششمین همایش «اندیشه های آسمانی» در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد بیان داشت: دلیل عمده مشکلات کشور، عدم شناخت کارکردهای اصلی مسجد می باشد و اینکه در حال حاضر ما دچار مشکلات بسیار زیادی شده ایم به این دلیل است که از این سنگر دور افتاده ایم.

وی ادامه داد: بین اسلام و ایمان یک رابطه طولی وجود دارد، عرب ها گفتند: ما ایمان آوردیم این در صورتی بود که اسلام آورده بودند همچنین مردم ما تسلیم اسلام شدند و یک جمهوری به نام اسلام تشکیل دادند؛ این در حالی بود که ما با جمهوری ایمانی فاصله بسیاری داریم که باید در جهت تحقق این جمهوری تلاش کنیم.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز افزود: چنانچه قرار است بعد از سه دهه از جمهوری اسلامی به جمهوری ایمانی برسیم باید ظرفیت معنوی ما تغییر کند.

حسن عباسی با اشاره به اینکه بسیاری از ما دینداری مان شخصی است، بیان داشت: ایمان هفت مرتبه دارد که عبارتند از ایمان به خدا، ایمان به غیب، ایمان به ملائکه، ایمان به رسالت انبیاء، ایمان به کتاب، ایمان به آخرت و در نهایت ایمان به آیه های الهی.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد این است که مردم به آخرت ایمان ندارد و حواسمان نیست که روزی آخرت فرا خواهد رسید؛ بنابراین بسیاری از مشکلات امروز این است که نگاه آخرتی در بین ما نیست.

مدیر مرکز اندیشکده یقین ادامه داد: هنگامی که از اسلام به ایمان می رسیم باید ایمان به قلب های ما وارد شود که هفت حوزه متمایز دارد که اهمیت آن به زندگی اجتماعی بر می گردد.

حسن عباسی با اشاره به اینکه اولین باری که حکومت به نام دین شکل گرفت و سه دهه از حیات پربار آن می گذرد انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: ما در حال حاضر ایمان مُستقر می خواهیم نه ایمان مُستودع.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از درون اسلام گروهی را خارج و آن را به جان اسلام انداختند این گروه وهابیت نام دارد در سوریه 185 هزار انسان را کشتند و اینگونه می خواهند ایمان را خشونت طلب جلوه گر کنند و مردم مسلمان را از اسلام دلزده کنند.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه این تروریسم عریان که مشاهده می کنید جهت تخریب اسلام مطرح شده است، گفت: دشمنان سه اقدام را در این زمینه دنبال می کنند که عبارتند از ناکارآمدی اسلام، تخریب چهره اسلام و اینکه اهل بیرون از اسلام به درون اسلام راه پیدا نکند.

حسن عباسی ادامه داد: جمهوری اسلامی از سال 1414 به بعد نرم افزاری را تولید خواهد کرد و با توجه به اینکه در کشورهای غربی مشکلات بسیاری به وجود آمده، حال جمهوری اسلامی حرف جدیدی برای گفتن دارد و از آزمون و خطاهای بسیاری گذشته است؛ بنابراین کشورهای غربی درصدد هستند این نرم افزار وارد جهان غرب نشود حال در چنین شرایطی تلاش می کنند از اسلام چهره خشونت طلب ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان با پول عربستان و ترکیه لائیک این اقدامات را انجام می دهند، تصریح کرد: این تروریست عریان به دلیل موفق بودن اسلام در جهان است؛ بنابراین مسلمانان باید تلاش کنند چهره اسلام در جهان تخریب نشود.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه دشمنان به هفت اصل و تعلق ایمانی ما به صورت سازمان یافته حمله می کنند، بیان داشت: یکی از اقداماتی که ما می توانیم انجام دهیم این است که این هفت اصل را بشناسیم.

حسن عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه در این هفت متعلق ایمان به ملائکه نیز وجود دارد، دشمنان تلاش می کنند ایمان به ملائکه را در بین مسلمانان تضعیف کنند تا اینگونه دیگر متعلقات ما را بزنند.

وی ادامه داد: در سکوت و بی توجهی ما فیلم هایی ساخته می شود که در ظاهر فیلم سینمایی است و تصوری برای فرزندان ما از این فیلم ها می سازند که در آینده نتوانیم آنها را تغییر دهیم؛ بنابراین آنان تلاش می کنند با فیلم سازی ظاهر اسلام را با تروریسم وهابی تخریب کنند.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه علاوه بر ملائکه، با ساختن فیلم ها، نوشتن کتاب و ساختن انیمیشن سعی در تخریب چهره انبیاء دارند، بیان داشت: کشورهای غربی که ادعای آزادی خواهی و دموکراسی می کنند به طور مثال در فرانسه ای که ده درصد آن مسلمان هستند حتی اجازه تظاهرات در این خصوص را به مردم ندادند در آمریکا نیز چنین اتفاقی افتاد این در حالی  است که ما در رسانه های خود آنها را کشور دموکراسی می دانیم.

حسن عباسی با تأکید بر اینکه امروز عصر تصویر است، گفت: در نسل جوان امروز نمی توان با کتابت راه به جایی برد، بلکه با ساخت فیلم و انیمیشن باید متعلقات هفت گانه و سایر دستورات دینی را عنوان کرد؛ بنابراین این مسائل را به بازی نگیریم و تصور نکنید که اینها فیلم های سرگرم کننده است.

وی تأکید داشت: امروز هیچ استاد دانشگاهی در جهان کتاب نمی نویسد، بلکه یک فیلم مستند می سازد.

مدیر مرکز اندیشکده یقین تصریح کرد: فیلم هایی که در حال حاضر ساخته می شود خالی از محتواست؛ این در حالی است که بسیاری از مسائل کشوری ما از پشت تریبون اعلام می شود که این امر اشتباه است؛ زیرا عصر، عصر تصویر است و بنابراین رسانه ملی در این راه باید تلاش بیشتری انجام دهد.

حسن عباسی با تأکید بر اینکه اثر اعجاب آمیز انیمیشن را فراموش کرده ایم، بیان کرد: صدا و سیما در این خصوص بسیار ضعیف عمل می کند.

وی با انتقاد از اینکه وزارت ارشاد به برخی از انیمیشن های ضد اسلامی مجوز می دهد، گفت: با برخی از این انیمیشن ها به طور مثال پاندای کونگ فو کار را که مورد مطالعه قرار داده ایم ریشه آن تمسخر خوبی ها و ارسال پیام های ضد اسلامی است.

مدیر مرکز اندیشکده یقین بیان داشت: فاجعه این است که ما فیلم های سینمایی و انیمیشن را جدی نمی گیریم و اساتید دانشگاهی تصور می کنند اندیشه و فیلم سرگرمی، و اصل کتاب است در حالی که اینگونه نیست.

حسن عباسی ادامه داد: فیلم های سینمایی و انیمیشن در دنیای کنونی بسیار کارساز است و از طریق این ابزار می توان اسلام را ترویج کرد؛ زیرا دشمنان نیز همین اقدام را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال 75 سال پیش فیلمی ساخته شده بود که امروز مشخص شد شخصیت اصلی آن حضرت موسی(ع) بوده است و در آن فیلم گفته اند انسانی که قرار است جامعه را نجات دهد این شخص می باشد؛ بنابراین مشاهده می کنید دشمنان چگونه اسلام را هدف گرفته اند.

مدیر مرکز اندیشکده یقین در ادامه با تأکید بر اینکه امروز بزرگان به کرات گفته اند که هشتاد درصد اقتصاد ما ربوی است، گفت: اقتصاد ربوی یکی از راههایی است که دشمنان در تلاشند با آن مردم را با اسلام به تعارض بکشانند و اینجاست که در دانشگاه های ما حتی یک نفر هم صدایش در نمی آید.

حسن عباسی ادامه داد: حال به چه علت تصور می کنید که آمریکایی ها که چند تریلیون دلار زیر بدهی هستند، ارتباط با آن می تواند نجات بخش ایران و اقتصاد ما باشد؛ زیرا چنانچه این مدل صحیح بود اروپا را نجات می داد.

وی با تأکید بر اینکه مشکل ما تحریم نیست، بلکه مشکل ما فراموشی مبانی دینی است، بیان داشت: بنابراین چنانچه قرار است دشمن متعلقات ایمانی ما را بزند از طریق سفره های ما و همچنین از طریق فیلم و انیمیشن این کار را انجام می دهد.

مدیر مرکز اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه حرف امروز پنتاگون این است که باید نبرد ما برای تسخیر قلب ها و ذهن ها صورت گیرد، افزود: سرزمین وجود ما مورد تهاجم دشمن است؛ زیرا چنانچه دشمن این سرزمین را بگیرد تمام اسلام را تسخیر کرده است.

حسن عباسی با تأکید بر اینکه خدا در همه جا وجود دارد و تنها یک جا بدون اجازه ما وارد نمی شود، گفت: آن مکان قلب است و ایمان به متعلقات هفت گانه در قلب اتفاق می افتد؛ بنابراین دشمن قلب ما را نشانه گرفته است و از طریق سینما و انیمیشن قلب مردم مسلمان را می زند.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات در دانشگاه نیز وجود دارد، گفت: به طور مثال در زیست شناسی عنوان می کنند حیات از آن گیاه، حیوان و انسان است؛ پس بحث جن چه می شود؛ مگر جن و ملک را خدا خلق نکرده که اسمی از آنها برده نمی شود دشمنان اینگونه دانشجویان را سکولار می کنند.

مدیرمرکز اندیشکده یقین با انتقاد از اینکه امروز در کشور روانشناسان، معلمان اخلاق هستند، گفت: بالای 99.9 درصد از مبانی اقتصادی ما ضد قرآن و مخالف اسلام است؛ این در حالی است که امروز کسانی که اقتصاد خود را به ما تحمیل می کنند با اقتصاد پوسیده مواجه هستند و ما اقتصاد آنها را در دانشگاه ها تدریس می کنیم.

حسن عباسی افزود: مصیبت امروز برخی از مردم ما این است که تصور می کنند اسلام اقتصاد ندارد و همین عامل باعث شده در چند سال گذشته اقتصاد ما لیبرالی شود که البته این را نباید به اسم اسلام تمام کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر 13 سال پیش عنوان کرد چنانچه جنبش نرم افزاری تحقق نیابد انقلاب ما به قتلگاه خواهد رسید، تصریح کرد: رقیب مسجد، بانک است در زمان های گذشته زیباترین ساختمان هر شهر مسجد بود؛ اما در حال حاضر زیباترین ساختمان هایمان بانک ها هستند.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز افزود: طی هزار سال در ایران هیچ حکومتی بر روی کار نیامد که زیباتر از مسجد بنای دیگری ساخته باشند و حال شما مشاهده می کنید سایه بانک ها بر روی مساجد سنگینی می کند.

حسن عباسی خاطرنشان کرد: امروز در پایتخت جمهوری اسلامی مسجد را فدای خانه تئاتر می کنیم و آن را طوری می سازیم که سایه مسجد بر روی آن نباشد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه نگین معماری ما مسجد است باید رقیب آن را بشناسیم، خاطرنشان کرد: 191 بار مراجع تقلید در این خصوص اعتراض کردند؛ اما صدایشان به جایی نرسید هنگامی که مراجع تقلید عنوان می کنند هشتاد درصد بانک های ما ربوی هستند، دولت باید کارگروه ویژه تشکیل دهد تا مشخص کند مشکل از کجاست، حال به چه علت صدایی از مسئولان و یا تشکل های دانشجویی بلند نمی شود.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه حکومت ها با ربا خواری به زمین خورده اند، افزود: بنابراین باید در این زمینه همت کنیم تا علم دینی ایجاد شود و منشاء علم دینی تقواست.

حسن عباسی تصریح کرد: واتسن عنوان کرده است در سال 2035، ایران نرم افزار جهانی را تولید خواهد کرد؛ این در حالی است که شخصی مانند مرسی زمانی که به حکومت رسید به جای اینکه این نرم افزار را دریافت کند به سمت کشورهای غربی هدایت شد و همین عامل باعث به زمین خوردن مرسی شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از طریق جنگ فرهنگی، جنگ سخت و جنگ نیمه سخت ما را به زمین نخواهد زد، بلکه دشمن با جمع همه این عوامل، عاملی در جهت زمین خوردن ما خواهد شد.

مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند: هیچ کس در طول تاریخ به دلیل غفلت ستایش نخواهد شد، بیان داشت: بنابراین قرار نیست ما غفلت کنیم، بلکه باید آستین خود را بالا زده و بانک ها و اسلاممان را نجات دهیم.

حسن عباسی ادامه داد: تاکنون هر چه بر اسلام گذشته است به دلیل اقداماتی بوده است که هزار سال پیش با امام علی(ع) کردند و چنانچه اسلام در هزارسال آینده زمین گیر شود مقصر اصلی ما خواهیم بود.

وی یادآور شد: بنابراین نباید اقدامی صورت بگیرد که آن بلایی که در صدر اسلام بر اسلام وارد شد، امروز نیز وارد شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۷

نظرات (۱)

فقط از طریق کار فرهنگی می توان جامعه را به سمت انحطاط و سقوط و یا برعکس به سمت رشد و تعالی کشاند. مسؤلان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">