تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در جمع اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان

29 مهر 1393 - کرمان

تیتر یک - به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، انیمیشن متجاوزان با حضور حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز سه‌شنبه شب در جمع فعالان مجازی کرمان رونمایی شد.

این انیمیشن در 10 قسمت با موضوع متجاوزان به کشورمان و شکار آخرین پهپاد توسط جمهوری اسلامی ایران به همت انیماتورهای موسسه فرهنگی میعاد در کرمان ساخته شده است.

حسن عباسی در حاشیه رونمایی از این انیمیشن ضمن تبریک به انیماتورهای کرمانی گفت: مسئله هنر «تفکر» است نه تخیل و اینجاست که ظرافت‌های هنری در تفکر بروز می‌کند.

وی تصریح کرد: در ساخت انیمیشن تفکر صریح و شفاف در لابه‌لای ظرافت دیده می‌شود، اصطلاح انیمیشن نیز از واژه انیمال یعنی حیوان می‌آید و به این معناست که حوزه نباتات و مادیات را در قالب حیوانی ترسیم می‌کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی غربی‌ها این است که انسان را حیوان می‌شناسند، اظهار کرد: در واقع با زبان انیمیشن به جامدات جان می‌دهند.

وی افزود: برخی معتقدند که ما اجازه این کار را نداریم و برخی به استناد آیات قرآن مانند حرف زدن حیوانات با حضرت سلیمان به آن مشروعیت می‌دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: البته درباره اینکه حیوانات را به کلام وا بداریم و آنها را به سخن درآوریم، نقدهایی وارد است.

وی ادامه داد: تفکر ماده اولیه هر دانشمند است و کسانی که اهل تخیل هستند در وادی هنر باید سیر کنند که در انیمیشن‌ها قوه تخیل صرف‌نظر از کیفیت آثار تاثیر دارد.

عباسی با اشاره به انیمیشن‌های ساخته شده توسط کرمانی‌ها گفت: امیدواریم در کرمان انیمیشن‌ها از نظر کیفی، مضمون و محتوا پیام مهدویت را به گوش جهانیان برسانند.

همچنین حسن عباسی سه‌شنبه شب در جمع اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: کار هنری کردن بر پایه دیرینه‌ها است و هر کس بخواهد، هنرمند شود در هنر، فهم هنر و فعالیت‌های هنری شرکت کند باید فهم دیرینه‌شناسی داشته باشد تا آثار هنری را خوب متوجه شود.

وی افزود: کسی که می‌خواهد در عالم هنر تخیل کند باید در خیال خودش از وقایعی که اتفاق افتاده است، استفاده کند و فیلم خود را براساس آن بسازد.

عباسی تصریح کرد: تفکر برای دانشمند و عالم است و برای تفکر باید خیلی کلمه، تعریف و فرمول بدانیم؛ اما کسی که می‌خواهد کار هنری انجام دهد باید تخیل کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه ریشه قوه تخیل در این است که تعداد زیادی ماجرای واقعی و عجیب بدانید، ادامه داد: همه ماجراهایی که برای پیامبران اتفاق افتاده عجیب هستند و در تاریخ تکرار نشده است.

عباسی با اشاره به اینکه مدل غیرواقعی تخیل، اسطوره است، تصریح کرد: هنری که اسیر اسطوره باشد و حقایق را بیان نکند، فرهنگ هنری آن جامعه را دچار مشکل و انحطاط خواهد کرد لذا باید اصل این مدل‌ها را شناخت تا فرهنگ خود را بشناسیم.

وی اضافه کرد: هنرمندان ما بعد از ساخت 30 سال فیلم و سریال، به اندازه 30 گونه دیرینه‌شناسی شناخت ندارند و این سبب شده است که آثار هنری ما عمق نداشته باشد و هنرهای ضعیف در جامعه رشد کند.

این استاد دانشگاه افزود: خطری که در جامعه‌شناسی دیرینه‌شناسی با آن مواجه هستیم این است که نسل جوان ما با افسانه‌ها و اسطوره‌ها بر عکس داستان‌های قرآن که واقعیت هستند، سر و کار داشته باشند.

عباسی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در روز ولادت امام علی (ع) و همچنین دیدار اساتید در ماه مبارک رمضان سال‌جاری خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری دو مسئله را در سال‌جاری تذکر دادند که جامعه علمی و دانشگاهی ما بی‌صدا از کنار آن گذشتند لذا امیدواریم این حرکت آنها به دلیل دست خالی بودن باشد نه اینکه متوجه فرمایش ایشان نشده باشند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در روز ولادت امام علی (ع) فرمودند، «معرفت حضرت علی (ع) توحیدی بود و باید این سرفصل را مورد توجه قرار داد»، تصریح کرد: ما در شعار کلمه توحید را قبول داریم، اما باور ما توحیدی نیست و مهم‌ترین بحران فرهنگی ما با وجود دانشجویان، دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها، بحران معرفت توحیدی است.

عباسی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان سال‌جاری با اساتید دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند، مبنای علوم انسانی غربی، غیرتوحیدی و بر مبنای مادی است و این با مبنای دینی ما سازگار نیست و اگر معرفت ما تأیید نشود، مشرک از دنیا می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه معیار شیعه بودن ما در معرفت است، افزود: کار امام زمان (عج) به مراتب از پیامبران دشوارتر است، زیرا امروز بتی وجود ندارد، امروز مردم دچار ثنویت و تثلیث هستند و فکر می‌کنند، موحد هستند به عنوان مثال در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی غربی‌ها تحریف مسیحیت است و در علمشان آن را به خورد ما می‌دهند.

عباسی تصریح کرد: حرکت‌های عمیق اجتماعی بدون تنش سیاسی در حوزه تربیت باید از محیط‌های دانش‌آموزی بیرون بیاید و مشکل ما از خودی‌هایی است که حاضر به شکستن این بت‌ها نیستند.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم به غربی‌ها بگوییم، علم توحیدی تولید کنند که ما استفاده کنیم؛ امروز معرفت مردم در غرب و ایران تثلیثی است و رشته حقوق یکی از رشته‌های علوم انسانی است که براساس ساختار قوای سه‌گانه مونتسکیو، تشکیل حکومت داده و آمریکایی‌ها سندی منتشر کرده‌اند که ساز و کار قوای سه‌گانه پدر، پسر و روح‌القدس بوده و این مبنای علم حقوق اساسی قرار داده شده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز خاطرنشان کرد: علم رشته حقوق در ایران ترجمه شد بدون اینکه کسی بداند پایه این علم تثلیث است و این حرف ما نیست؛ حرفی است که خود غربی‌ها گفته‌اند.

ایشان اظهار کرد: رشته حقوق در بخش حقوق اساسی، غیرتوحیدی است و اساتید این رشته مسلمان هستند و به مسجد می‌روند، در کلاس درس مسیحی هستند و ما امروزه با مسیحیان امت پیامبر روبه‌رو هستیم و این افراد کسانی هستند که معرفت توحیدی ندارند.

عباسی گفت: روانشناسی یکی دیگر از رشته‌های علوم انسانی بوده که پایه آن تثلیثی است و کسی که این رشته را می‌خواند معرفت آن انسان را سه پاره می‌کند؛ در حالی که فطرت انسان در قرآن یکی است.

وی ادامه داد: در ایران روانشناسان معلم اخلاق هستند این در حالی است که در خود غرب روانشناسان معلم اخلاق نیستند و در کشور ما مبنای تفکر روانشناسان تثلیثی است.

وی خاطرنشان کرد: من دارم از توحید می‌گویم و توحیدی که خود از مستندیات خود غربی‌ها و تفسیر حرف رهبر است بعد دستگاه‌های ریز و درشت استان و شهر کرمان به لرزه افتاده‌اند که عباسی می‌خواهد، حرف سیاسی بزند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: من برای این آمده‌ام که به جوانان این استان بگویم، معرفت توحیدی به چه معنی است و چهارستون بدنتان نلرزد، زیرا ما زمانی که حرف می‌زنیم، چهار ستون کاخ سفید می‌لرزد.

عباسی افزود: شما مدیران اسلامی در دارالمومنین کرمان خبر داشتید، علومی که خوانده‌اید و مدرک آن را گرفته‌اید و مدیر در حکومت اسلامی شده‌اید مبنای تثلیثی است، مدیر حکومت اسلامی می‌داند، امام مسلمین می‌گوید، مبنای این علوم غیرتوحیدی است.

وی با اشاره به اینکه باید فکری کنیم که به 4.5 میلیون دانشجو معرفت غیرتوحیدی یاد می‌دهیم، گفت: همه مانند کبک سرمان را زیر برف کرده و به حرف رهبرمان توجه نمی‌کنیم و مدیرانی که مدرکشان علوم انسانی است، باید توبه کنند و مسئولان باید از این بچه بازی‌ها و بازی‌های سیاسی دست بردارند و امروز خود را اصلاح کنند.

عباسی با اشاره به اینکه ما دنیا را سه‌طلاقه کرده‌ایم و مدیران یادشان باشد در حکومت اسلامی مسئولیت گرفته‌اند و معرفتشان توحیدی نبوده است، گفت: در استان کرمان که سردار آن مقابل داعش و دشمنان اسلام در عراق و سوریه ایستاده، مدیرانش نباید جلوی گفتن حرف‌های توحیدی را بگیرند و به کسانی که می‌خواهند، جلوی ما بایستند، می‌گوییم پلاک ما از زمان جنگ هنوز به گردنمان است.

نظرات (۱)

 ﺭﻭﺯی ﺣﺮﻑ ﻫﺎﻱ اﺳﺘﺎﺩ ﻋﺒﺎﺳﻲ ﺑﻪ ﺛﻤﺮ ﻣﻲ ﻧﺸﻴﻨﺪ اﻥ ﺷﺎاﻟﻠﻪ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">