تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

فیلم سینمایی "فرشتگان قصاب" به نویسندگی و کارگردانی سهیل سلیمی چگونه شکل گرفت؟

تیتر یک - فرشتگان قصاب به کارگردانی سهیل سلیمی در مهرماه 91 جلوی دوربین رفت و پس از یک دوره بسیار فشرده 27 روزه فیلمبرداری آن به پایان رسید که در نوع خود یک رکورد برای فیلمی با چنین پروداکشن سنگینی می باشد. تهیه کنندگی فیلم را محمد قهرمانی به عهده داشت که با انتخاب هوشمندانه ی فیلمنامه ی فرشتگان قصاب نشان داد که بسیار پیشرو تر از هم صنفان خود می اندیشد. فرشتگان قصاب که ساختار بسیار خاصی دارد و در ایران مشابه یا نمونه ای برای آن یافت نمی شود بدون حضور یک تهیه کننده پیشرو و فهیم هرگز فرصت تولید پیدا نمی کرد، گواه این مطلب هم جمله کارگردان فیلم(سهیل سلیمی) است که می گوید: "تولید فیلم فرشتگان قصاب را مدیون درک بالای محمد قهرمانی از سینمایی هستم که خودم به آن می گویم سینمای آینده، محمد قهرمانی بسیار باهوش است و خوشبختانه مثل بسیاری از تهیه کننده های دیگر در گذشته گیر نکرده و از این بابت ابتدا از خداوند منان سپاسگزارم که ما را در این مسیر کنار هم قرار داد. حقیقتاً این کار پیچیده و طاقت فرسا بدون حمایتهای محمد قهرمانی به سر انجام نمی رسید و همینطور باید تشکر کنم از گروه خوبم که با تمام مشکلات مرا در تولید این کار یاری کردند.

http://www.mofidnews.com/upload/57_84069.jpg

استاد حسن عباسی که سالهاست در حوزه­ سینمای استراتژیک و نقد فیلم­ های مطرح جهان به خصوص فیلم ­ها و سریال­ های هالیوودی فعالیت گسترده­ ای داشته است، مشاوره ی فیلم فرشتگان قصاب را به عهده گرفتند.

ایشان طی جلساتی نکات استراتژیک فیلم را با کارگردان این فیلم سهیل سلیمی مرور و بر ضرورت دقت بر حرف اصلی فیلم تاکید نمودند. همچنین پیرامون مسائل تولیدی نیز راهنمایی های گرانقدری توسط ایشان ارائه شد.

طرح قصه ، ایده اولیه و فیلمنامه فرشتگان قصاب توسط سهیل سلیمی نگاشته شده و بیش از چهار سال روی آن کار شده و تحقیقات بسیار زیادی برای آن انجام شده و از مشاوره ی افراد بسیار خوش فکری هم برای نگارش آن استفاده شده از جمله از شهزاد اردشیری ، الهه شیرازی نژاد ، حمید کاظمی ، سعید ناصری ، حاج رضا شمس و محمد مقدم می توان نام برد . اما مشاور اصلی که بعد پایان نگارش فیلمنامه بسیار از کمک ایشان برای بهبود سطح کیفی و هنری کار استفاده شد، استاد حسن عباسی بود که حقیقتا دلسوازنه و بسیار ظریف به کار کمک کردند و بنیان های فکری اثر را به سطحی فراتر از حد فضای فیلمسازی کشور رساندند. نکاتی که با راهنمایی های استاد حسن عباسی به فیلمنامه اضافه شد نه تنها جنبه های استراتژیک فیلم را ارتقا داد بلکه درام فیلمنامه را نیز محکم تر کرد و ریتم نهایی فیلم را هم بسیار بالا برد . سهیل سلیمی می گوید : "جان مایه اندیشه های پنهان در لایه های سیاسی ، فلسفی و حتی دراماتیک فیلمنامه را مدیون استاد عزیزم حسن عباسی هستم"

سهیل سلیمی نویسندگی متن را برعهده داشته و به‌عنوان یک کارگردان اولی (سینما) این فیلم را کارگردانی کرد.این فیلم درباره قاچاق اعضای بدن در افغانستان است. "فرشتگان قصاب" در حوزه بین الملل ساخته شده.

سهیل سلیمی از سال 1379 کار خود را باساخت تیزرهای تبلیغاتی برای استودیوهای معتبر فیلمسازی و شرکتهای مطرح تبلیغاتی به عنوان طراح و ایده پرداز کَمپِینهایِ تبلیغاتی آغاز و همزمان به کارگردانی و تدوین و همکاری با فیلمسازان انجمن سینمای جوان در زمینه های مختلف اعم از : تصویربرداری ، عکاسی صحنه ، آهنگسازی و فیلمنامه نویسی پرداخته. پنج فیلم را کارگردانی و تولید کرده و همچنین در عرصه ساخت فیلم های صنعتی و فیلم های مستند و داستانی و همچنین تدوین برنامه های تلویزیونی تا سال 1391 در بیش از یکصد اثر فعالیت نموده است.

سلیمی سال‌هاست که در حوزه سینما و تلویزیون فعال است و آثار متعددی را  کارگردانی کرده است. وی اخیرا «جدال در عمق 30 متری» و «آخر دنیا اول بهشت» جلوی دوربین برده است.

 

بازیگران فیلم :

در این فیلم محمدرضا غفاری ، ستاره پسیانی ، پییر داغر ، دارین حمزه ، الیزابت دبس ، هادی شتات ، محمد جواد طاهری ، آزیتا ترکاشوند، علیرضا مظفری ، الکساندر کوانجی، علیرضا شیخ‌الاسلام ، فاطمه اسلامی ، آرش مهربان ، نوشین زارع ، شهاب شادابی‌ ، مهیا دهقانی ، پیتر کوانجی، سمانه زارعی ، تینا خزاعی ، مجتبی آژنگ ، بشیر نیک‌زاد ، خاطره نیک‌زاد ، علی خاوری و معصومه محمدی  به ایفای نقش‌های افغانیان ، یهودیان و سربازان آمریکایی می‌پردازند.

عوامل فیلم به شرح زیر هستند:

کارگردان و نویسنده فیلمنامه : سهیل سلیمی/ تهیه‌کننده: محمد قهرمانی/ مشاور فیلمنامه : حسن عباسی/ دستیار یک کارگردان و برنامه‌‌ریز: امیرحسین عسگری/ مجری طرح: مصطفی سلطانی / مدیر تولید:مجتبی امینی/مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل سفیدی/ طراح صحنه:  بابک پناهی/ صدابردار: وحید مقدسی/ چهره پرداز: محمد رضا توسلی / تدوین : مهدی حسنی وند و احسان شیبانی / آهنگساز : امیریل ارجمند و فرزاد فرزنده آذر / صداگذاری و میکس صدا : آرش اسحاقی و طلا آزاد روش / جلوه های ویژه ی رایانه ای : بهروز باقری / جلوه های ویژه ی میدانی : حمید رسولیان

فرشتگان قصاب اخیرا راهی جشنواره فجر شده اند و باید دید هیئت انتخاب و گروه داوری جشنواره چه واکنشی به این فیلم بسیار خاص نشان خواهند داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۶

نظرات (۱)

به نظر می رسد که فیلم جالبی باشد. فیلمی با رویکرد استراتژیک در سینمای ایران کمتر وجود داشته و دارد.موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">