تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
جشنواره عمار از نگاه استاد حسن عباسی+حضور در اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار

http://ammarfilm.ir/intro_images/Header.png
اختتامیه نخستین جشنواره فیلم عمار - ۱۸ دی ۸۹

حضور جوانان در جشنواره عمار جنبش خوبی در سینمای کشور ایجاد می کند

حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: در 14 سالی که در جشنواره‌های مختلف به عنوان کارشناس و داور حضور داشته‌ام، این تعداد فیلم که صاحبانش آن را با اعتقاد و از صمیم دل ساخته باشند ندیده‌ام. این جوانان بدون در نظر گرفتن فرم‌گرایی و موضوع هنر برای هنر فقط برای پیگیری دغدغه‌های‌شان به این عرصه آمده‌اند و وجود آنها جنبشی در سینمای مستند و داستانی است.

امید است این جشنواره مردمی به اهداف خود برسد و مانند صاحب نام خود یعنی عمار در شرایط فتنه گون امروز اقدام کرده و در هوای تیره بتواند به خوبی شفاف سازی کرده و مانند عمار در زمان امامت امیر المومنین حقایق را بر مردم روشن کند و جایگاه واقعی ولایت را به مردم جامعه نشان دهد.


در این جشنواره شاهد تولد طیف جدیدی از مستند سازانی بودیم که از این رسانه برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. این تولد را باید به فال نیک گرفت و آن را سرآغاز یک جنبش و بالاتر از آن یک جریان در سینمای مستند ایران دانست.

تبیین هنر دینی
هنر دینی دارای چهار مرحله است؛ در مرحله اول تبیین وحی، در مرحله دوم تبدیل وحی به عقل، در مرحله سوم تبدیل عقل به حس و در مرحله چهارم انتقال حس به غیر.

تجمیع این چهار مرحله در قالب سخنرانی امکان پذیر است، اما این کار در رسانه هایی چون سینما یا شبکه های تلویزیونی با دشواری های فراوانی مواجه است.

اتفاق مهمی که در فیلم های جشنواره عمار افتاد این بود که در مجموع در آثار این جشنواره این چهار مرحله خوب کنار هم قرار گرفتند. به ویژه اینکه غالب سازندگان این فیلم ها جوان و درحال آزمون و خطا برای رسیدن به قله های کمال هنری هستند. در این فیلم های مستند به عینه دیدیم که آنچه در مرحله عقلانی دغدغه سازندگان بوده به حس تبدیل شده و سپس آن حس را با استفاده از ظرفیت کار رسانه مستند می شناختند توانستند به غیر منتقل کنند. این کار حائز اهمیت است و به همین دلیل می گویم که ما در این جشنواره شاهد تولد یک جریان متعالی و انقلابی هستیم که این ها هنر را برای هنر نمی خواهند ، اسیر فرم گرایی هم نیستند و ابزار فیلم مستند را برای انتقال پیام خود به کار می گیرند.

حسن عباسی در پایان سخنرانی خود گفت: لازم است که این طیف تازه متولد شده در سینمای مستند ایران دامنه های موضوعی متنوع تری را فراهم کنند و از آنها حمایت شود تا گام های عظیم تری بردارند تا در استانداردهای جهانی پیام انقال اسلام و مردم ایران و حقانیتی که برای بستر سازی ظهور ضرورت دارد را با این زبان منعکس کرد.



جلسه هم‌اندیشی سومین جشنواره فیلم عمار - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

جشنواره عمار مرعوب فضاهای رایج در سینمای ایران نشود

حسن عباسی عضو هیئت داوران نخستین دوره جشنواره عمار در این هم‌اندیشی به محوریت نام حضرت عمار یاسر در این جشنواره اشاره و تاکید کرد: مفهوم عمار بودن باید در جای جای جشنواره مد نظر باشد.

عباسی با اشاره به محدودیت‌هایی که حتی در برخی دستگاه‌های نظام نسبت به انجام وظایف عماری چهره‌ها و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اعمال می‌شود، تأکید کرد: این بی مهری‌ها و محدودیت‌ها نباید جریان روشنگری و تبیین میادین متنوع جنگ نرم را مختل کند و فعالان این جبهه از جمله فیلمسازان و سینماگران جوان باید عمار بودن را در تبیین دیدگاه‌ها و مواضع رهبری انقلاب اسلامی جستجو کنند و در هر اثری که می‌سازند به دنبال پیگیری و به نتیجه رساندن یکی از اشارات و دغدغه‌های رهبری باشند.

عباسی تاکید کرد: جشنواره عمار باید تلاش کند در شکل و محتوا مرعوب فضاهای رایج در سینمای ایران نشود و در راستای جهت‌گیری مستقل خود چه از لحاظ شکلی و چه از  لحاظ محتوایی؛ نوآوری و ابتکار را ذیل مفاهیم اصیل انقلابی و دینی محور قرار دهد.

عباسی همچنین خواستار همکاری مسئولان ذیربط برای تاسیس بانک فیلمنامه انقلاب اسلامی شد و اظهار امیدواری کرد این خلاء مهم در حوزه متون سینمایی برطرف شود.


دیدار رهبری با برگزیدگان جشنواره فیلم عمار - ۱ اسفند ۱۳۹۱

دیدار دست اندرکاران جشنواره عمار با مقام معظم رهبری

بیانات استاد حسن عباسی در دیدار با رهبر معظم انقلاب

عرض قصور داریم که شما أین عمار گفتید. عذر خواهی می کنیم که شما مجبور شدید أین عمار بگویید. امیدواریم این مسأله هیچ وقت تکرار نشود… دراین سالها جزو دغدغه شما نفی هنر برای هنر و سینما برای سینما و دغدغۀ تحول درعلوم انسانی بوده است … امروز دربررسی هایی که دردنیا انجام گرفته است، یکی از بهترین راههای انتقال پیام را انیمیشن و بازیهای کامپیوتری دانسته اند … عمار را ازاین زاویه ها می توان دید : اول دغدغه های عماری درحوزه های اقتصاد و امید و بعد مردمی شدن و بردن هنر بین توده های مردم تا اعماق روستاها

خبر مرتبط:
دانلود برنامه هفت با موضوع چشم انداز سینمای انقلابی
متن؛مشروح «چشم‌انداز سینمای انقلابی» در «هفت»

اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار - ۲۱ دی ۱۳۹۲

http://ammarfilm.ir/Media/News/IMG_0661.JPG

http://cinemapress.ir/download?f=2014/01/12/4/108395.jpg
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139210220029172981895694.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/13921022002919451895694.jpg

منبع: تیتر یک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">